تدوین سند آمایش دانشگاه آزاد برای مناطق مختلف

محمدمهدی طهرانچی شامگاه دیروز (دوم تیرماه) در حاشیه افتتاح ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و بهره‌برداری از مجتمع آزمایشگاهی این دانشگاه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: علم باید برای افزایش مهارت و فناوری‌های نو و نیز تاثیر اجتماعی و اقتصادی در منطقه بوده و دانشگاه هم در سطح ملی، مباحث مربوط به گسترش دانش را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه توسعه منطقه‌ای، هدف دانشگاه آزاد اسلامی در سطح مناطق بوده، بنابراین وظیفه دانشگاه‌ها در سطح منطقه‌ای فقط معطوف به چاپ مقاله نخواهد بود، افزود: اگر این اتفاق بیفتد، وظیفه دانشگاه‌ها در سطح منطقه‌ای چاپ کردن مقاله نخواهد بود و در این نوع واحدها علم برای علم معنی نمی‌دهد، بلکه علم باید برای افزایش فناوری‌های نو و مهارت در منطقه باشد.

این مسئول در پاسخ به سوالی درباره جمع‌آوری واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: اگر دانشگاهی می‌خواهد در اقتصاد شهر موثر باشد و مهارت جوانان را به طور خاص منطبق بر آمایش افزایش دهد، چنین دانشگاهی باید تقویت و توسعه پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ما دانشگاه را تعطیل نمی‌کنیم، بلکه رویکرد آن را تغییر می‌دهیم، گفت: حرکت منطبق بر آمایش را به جای جمع کردن واحدهای دانشگاهی در دستور کار داریم، زیرا اقتصاد شهرها به جد به افزایش بهره‌وری و نیروی انسانی وابسته است.

طهرانچی با بیان اینکه دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد طراحی شده است، اظهار کرد: سند آمایش دانشگاه برای مناطق مختلف استان‌ها در حال تدوین است و رفتار دانشگاه در شهرها و مناطق مختلف متناسب با این سند تغییر می‌کند، به این معنا که دیگر هر رشته‌ای را در واحدها نخواهیم داشت و رشته‌هایی را توسعه خواهیم داد که متناسب با اشتغال جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: گفتنی است اجرای طرح مذکور از طریق بخشنامه‌های مربوط به تشکیل دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی برای سال تحصیلی آینده ابلاغ شده و با مشارکت استان‌ها تهیه سند آمایش در حال تکمیل است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.