تشکیل 6 پرونده در خصوص ترک فعل مدیران در استان کرمان/ تولید یتیم است

“دادخدا سالاری” شامگاه دوم تیرماه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی کرمان با اشاره به اقدامات دستگاه قضائی استان در راستای حمایت از تولید اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح حمایت از تولید در دادگستری استان 319 پرونده تشکیل و از بیکاری 11 هزار و 470 نفر از کارگران جلوگیری شده است.

وی افزود: در سال جاری نیز تاکنون 45 پرونده جدید تشکیل و 10 جلسه در این رابطه برگزار شده که 60 مصوبه، خروجی جلسات بوده است.

سالاری در ادامه تصریح کرد: مشکل در کشور ما این است که تولید یتیم است و قوانین و مقررات داریم اما اجرای صحیح قوانین صورت نمی گیرد.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه قانون بهبود فضای کسب و کار مصوب سال 90 است اما براساس گزارش دیوان محاسبات کشور، در این 10 سال اجرا نشده، بیان کرد: 85 درصد عدم اجرای قانون ناشی از ترک فعل مدیران و 15 درصد ناشی از فقدان کارکرد و کارایی لازم قانون است.

سالاری با اشاره به اینکه برخی قوانین ضمانت اجرایی کافی ندارند و در حد روی کاغذ باقی مانده اند، اظهار کرد: تولیدکننده باید با تحریم، تامین مواد اولیه خارجی و مواع بسیار دیگری بجنگد. در صادرات و برگشت پول مشکل دارد و بروکراسی اداری صد مانع جلوی تولیدکننده قرار می دهد.

دادستان کرمان تصریح کرد: متاسفانه بهترین بازار و بهترین سود در کشور ما دلالی و بدترین کار تولید است و باید تولیدکننده در جبهه های مختلف بجنگد و حمایتی از تولیدکننده نمی شود؛ برای تولید با 30 تا 60 استعلام بگیری و اگر یک مورد بماند، کار روی زمین است و به نظر من تولید یتیم است.

وی افزود: در دستگاه قضائی استان کرمان قضات باور دارند که در جنگ اقتصادی هستیم و همه می دانیم قواعد باید متناسب با شرایط جنگ تعریف شود و در نگرش جدید، قوه قضائیه در کنار تولیدکننده است.

سالاری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: هر دستگاهی شرح وظایف دارد که اگر وظایف قانونی را اجرا نکند مرتکب ترک فعل شده، در هر سطحی باشد؛ در امر تولید قوانین مختلفی داریم اما یک شاکی وجود ندارد که بگوید چرا قوانین حمایتی اجرا نمی شود و متاسفانه وظیفه نظارتی بر اجرای قانون نیز انجام نمی شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در استان کرمان به این سمت حرکت کرده و تاکنون شش پرونده در خصوص ترک فعل مدیران به ویژه در بحث تامین مایحتاج مردم و … تشکیل داده ایم و اگر با ترک فعل برخورد کنیم خیلی از مشکلات حل می شود.

وی با اشاره به اینکه شعبه دادگاه تخصصی تجاری به زودی در کرمان افتتاح می شود، افزود: محیط کسب و کار ما خوب نیست به ویژه محیط تولیدی. همه هجمه ها خواسته یا ناخواسته متوجه تولید است و تولید بی پناه و معلق است.

سالاری تصریح کرد: دولت حمایت خود را منحصر به دو شرکت خودروساز کرده و انحصار در خودروسازی ایجاد نموده و می گوید حمایت از تولید در حالی که این انحصارگرایی است.

وی در پایان بیان کرد: نیازمند نگرش جدید به تولید هستیم و باید به این باور برسیم تولیدکننده امروز مجاهد میدان است و اگر قرار باشد در جنگ اقتصادی پیروز شویم بخش عمده این بار به دوش تولیدکننده است و تنها بخشی از کار، مدیران هستند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.