علت جان باختن پسر ۱۱ ساله حاجی آبادی چه بود؟

دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز (سوم تیرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: این پسر ۱۱ ساله ساعت ۵ صبح اول تیرماه دچار عقرب گزیدگی شد و ساعت ۱۳ بعدازظهر و با تاخیر ۸ ساعته توسط خانواده به مرکز بهداشت فارغان منتقل شد.

وی با بیان اینکه پس از انتقال به مرکز بهداشت و به تشخیص پزشک به بیمارستان حاجی آباد منتقل شد، اظهار کرد: گرچه آمبولانس نیز برای انتقال این فرد فراهم بود، ولی به اصرار خانواده توسط خودشان به بیمارستان حاجی آباد منتقل که این موضوع با تاخیر و تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه انجام شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: پس از انتقال به بیمارستان حاجی آباد، زهر عقرب تا حد زیادی اثر کرده و پس از تزریق سرم ضد عقرب به تشخیص پزشک به بندرعباس منتقل شد.

نوروزیان با اشاره به اینکه این نونهال پس از انتقال به بندرعباس و در حوالی ساعت ۱۹ به علت اثر زهر عقرب جان باخت، تصریح کرد: خانواده این نونهال از نبود سرم ضدعقرب در مرکز بهداشت فارغان گلایه دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تایید این موضوع عنوان کرد: در مراکز بهداشتی که در نزدیکی بیمارستان‌ها قرار دارند، سرم ضد عقرب توزیع نمی‌شود و مرکز بهداشت فارغان نیز به علت نزدیکی به بیمارستان حاجی آباد از جمله این مراکز محسوب می‌شود.

نوروزیان با اشاره به تاخیر ۸ ساعته در انتقال این نونهال به بیمارستان بیان کرد: این تاخیر و سهل انگاری خانواده در انتقال این نونهال به بیمارستان علت جان باختن وی است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.