شروع درمان نیازی به مثبت بودن کرونا ندارد/ انکار ابتلا به کرونا علت فوت برخی جوانان

دکتر حسین فرشیدی در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما،  افزود: دوم تیرماه، ۴ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان جان باختند و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۴۱۱ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: ۱۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۶۵۱ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع بستری ها، ۸۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۸ نفر از آن‌ها وخیم است، اظهار کرد: علت فوت برخی جوانان مبتلا به کرونا را انکار ابتلای به این بیماری در ابتدا و دیر مراجعه کردن عنوان کرد.

فرشیدی ادامه داد: بسیاری از جوانان روزهای دهم یا چهاردهم پس از ابتلای به کرونا برای درمان مراجعه می‌کنند و در این زمان درصد بالایی از ریه آن‌ها درگیر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه برای شروع درمان، به مثبت بودن آزمایش کرونا نیازی نیست، خاطرنشان کرد: جوانان و دیگر افراد در صورت مشاهده علائم، منتظر نتیجه آزمایش نمانده و درمان را سریعاً زیر نظر پزشک آغاز کنند.

فرشیدی استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن فاصله فیزیکی را از دلایل مهم ابتلای جوانان به کرونا دانست و عنوان کرد: در این شرایط حجم زیادی از ویروس وارد بدن شده و بیماری این افراد شدید می شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.