نوبخت: ۶ هزار شرکت دانش بنیان در دولت تدبیر و امید ایجاد شد

محمد باقر نوبخت عصر پنجشنبه ۳ تیرماه در مراسم افتتاحیه مجتمع نوآوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران، بر اساس رتبه بندی توسعه در رده کشورهای با توسعه مطلوب قرار دارد.

وی بیان کرد: برای رسیدن به اهداف چشم انداز ۲۰ ساله باید رشد اقتصادی دانش محور را در دستور کار قرار می‌دادیم و در این راستا طی دولت یازدهم و دوازدهم، ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شد.

معاون رئیس جمهور افزود: از سه سال قبل با اوج گیری تحریم ها، فرصتی برای ما مهیا شد تا وابستگی بودجه به نفت را به ۲.۵ تا ۳ درصد کاهش دهیم.

نوبخت خاطر نشان کرد: امروز به جای خام فروشی نفت به صادرات تولیدات فولاد، فناوری های نو و در آینده واکسن رسیده ایم.

علی وطنی، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این مراسم گفت: این مجتمع، ۲۸۰ اُمین مرکز نوآوری است که در کشور به افتتاح می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۲ در زمان استقرار دولت تدبیر و امید در کشور ۵۶ شرکت دانش بنیان داشتیم اما الان این تعداد به ۶۰۳۰ شرکت رسیده است.

وطنی خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در برطرف کردن چالش هایی که دشمنان برای کشور ایجاد کرده اند داشتند به طوری که تنها در یک قلم در بهمن ماه سال گذشته، ۶ هزار میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های داخلی منعقد شد.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان در تولید واکسن نیز نقش داشته اند و امروز به جایگاهی رسیدیم که جمهوری اسلامی ایران جزو ۶ کشور تولید کننده واکسن کرونا شده است.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه راه نجات کشور، علم و فناوری است، گفت: امروز دیپلماسی فناوری یکی از افتخارات ایران است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.