دیدار رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با خانواده دو شهید دستگاه قضا

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی به همراه محمدجعفر شهبازی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی با حضور در منزل خانواده شهیدان رضا کرم‌زاده و محمدتقی توکل یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.

** دیدار با خانواده شهید کرم‌زاده

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در دیدار با خانواده شهید کرم‌زاده به تعبیر امام خمینی(ره) که خانواده شهدا چشم و چراغ ما هستند اشاره کرد و گفت: تکریم شهدا و خانواده آنها به عنوان یک فریضه و تکلیف بر همگان واجب است.

وی با بیان اینکه صبر و شکیبایی خانواده‌های شهدا برای همه ما یک الگو و درس بزرگ به شمار می‌آید، گفت: همه پایداری‌ها و پیشرفت‌هایی که تاکنون این کشور بدست آورده مدیون فداکاری و ایثار این جوانان و صبر و استقامت خانواده شهدا بوده است.

وی خطاب به خانواده شهید کرم‎زاده اظهار کرد: زیارت شما یک سعادت برای ما به‌شمار می‌آید و امیدوارم با دعای خیرتان این نظام اسلامی بتواند در جهت گسترش عدالت در جامعه و بر پایی الگوها و ارزش‌های اسلامی موفق باشد.

گفتنی است شهید رضا کرم‌زاده همزمان با شروع جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و مدتی محافظت از بیت امام (ره) را برعهده داشت.

وی در اواخر سال 1364 به عضویت دادستانی انقلاب اسلامی درآمد و در حالی که جراحات عملیات فتح‌المبین را هنوز بر تن داشت در سال 1365 مجدداً عازم جبهه شد و سرانجام در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به شهادت رسید. این شهید والامقام مدت‌ها مفقودالاثر بود تا اینکه در سال1373 پیکر مطهرش به میهن اسلامی بازگشت.

** دیدار با خانواده شهید مفقودالاثر محمدتقی توکل

همچنین رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با خانواده روحانی شهید محمدتقی توکل دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در این دیدار خطاب به مادر شهید گفت: وجود پر برکت شما مادران شهدا مایه خیر و برکت برای این نظام و انقلاب به حساب می آید زیرا که با تربیت چنین فرزندان شجاع و دلاوری موجب حفظ نظام اسلامی و انقلاب شدید.

وی افزود: مادران و پدران شهدا شاهدانی بی ادعا هستند که با الهام گرفتن از مکتب حضرت زهرا (س) با خدا معامله کرده و فرزندانشان را در راه حق و حقیقت راهی جبهه ها کردند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به خاطراتی از شهید محمدتقی توکل گفت: ما با آقای توکل هم دوره بودیم و بسیار اهل توکل و جهاد بودند و یادم می آید که آن زمان در قم، در زیرزمین مسجد امام(ره) در کلاس درس آیت الله فاضل لنکرانی شرکت می‌کردند.

شهید محمدتقی توکل در سال ۱۳۶۰ به عنوان سرپرست دادسرای پاسداران منطقه ۹ و مدتی بعد به عنوان قائم مقام دادستان کل سپاه منصوب شد. وی سال ۱۳۶۱ عازم جبهه های حق علیه باطل شد تا اینکه در 23 اردیبهشت ماه همان سال در عملیات بیت المقدس در منطقه پاسگاه کوت سواری به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش از آن زمان مفقود شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.