نباید از اهداف و ارزش‌های نظام و انقلاب دور شویم

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق، رئیس دیوان عدالت اداری، در مراسم نشست فرزندان شاهد و ایثارگران دیوان عدالت اداری که به مناسبت هفتم تیرماه و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضایی، گفت: باید یکی از برنامه‌های اصلی قوه قضائیه در هفته‌ای که به نام دستگاه قضایی نامگذاری می‌شود گرامی‌داشت یاد شهدا و تکریم خانواده‌های آن‌ها، ایثارگران و جانبازان باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه نباید از اهداف و ارزش‌های نظام و انقلاب دور شویم، گفت: هر لحظه از زندگی و در هر موقعیتی، زندگی خود را مدیون شهدا هستیم و در مقاطعی دیگر مدیون خانواده‌های آن‌ها هستیم.

مصدق با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که در این مرز و بوم بسیجی داریم، تاکید کرد: بسیج امروز را مدیون زحمات پدران آن‌ها در جبهه‌ها هستیم، و باید تلاش شود تا معنی و مفهوم بسیج صرفا از طریق خدمات جوانان در مساجد فراتر رفته و عملکرد بسیجی وار داشته باشیم و رواج دهنده آن باشیم.

وی افزود: هر شخص در هر جایگاهی شغلی می تواند بسیجی باشد، یک قاضی با رسیدگی به پرونده ها، مدیر دفتر با پاسخگویی به ارباب رجوع می تواند بسیجی باشد و با رفتار و عملکرد خود می تواند به کلمه بسیج اعتباری فراتر از مفهوم رایج آن بدهد.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان به معنا و مفهوم واژه شهید پرداخت و گفت: سرآغاز و نقطه عطف فرهنگ شهادت طلبی، تاریخ اسلام و تشیع می‌باشد. ایثار و شهادت همواره در کنار جهاد معنا می‌گیرند و ما باید از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دیوان عدالت اداری در راستای تکریم و گرامی‌داشت یاد شهدا و خانواده‌های آن‌ها استفاده کنیم.

در پایان این مراسم از کارکنان ایثارگر دیوان عدالت اداری تجلیل شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.