خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۸ تیر

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما،   مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان ملی استاندارد ایران و… در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

ناطقین مجلس

قاضی‌زاده هاشمی:

فرهنگی:

رسولی نژاد:

ایزدپناه:

***

در جریان جلسه علنی، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره بررسی شد و در نهایت نمایندگان با کلیات این طرح موافقت کردند.

رئیس کمیسون اصل ۹۰ در اخطاری در همین رابطه با بیان اینکه دغدغه مدارس غیرانتفاعی فراتر از تغییر عنوان است،‌ تاکید کرد: استفاده از روش‌های آموزشی غیربومی و شفاف نبودن حداقل و حداکثر شهریه‌های پرداختی از مسائل مدارس غیرانتفاعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

توجه به دغدغه‌های معیشتی معلمان مدارس غیرانتفاعی هم در تذکری شفاهی نماینده علی آباد کتول مورد اشاره قرار گرفت که گفت: باید در طرح اصلاح موادی از قانون مدارس غیرانتفاعی به دغدغه‌های معیشتی معلمان توجه شده تا باری از دوش این قشر برداشته شود.

در ادامه جلسه علنی، نمایندگان با تحقیق و تفحص از عملکرد ایران موافقت کردند.

همچنین گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص کلیات طرح الحاق یک تبصره به قانون مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان در نهایت با ارجاع این طرح به کمیسیون کشاورزی در راستای انجام اصلاحات موافقت کردند.

پس از اظهارات سید کاظم دلخوش به عنوان طراح استفساریه تامینو اظهارات نمایندگان موافق و مخالف، اولویت این طرح به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد که نمایندگان با ۱۸۲ رای موافق به آن رای دادند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

قالیباف در پاسخ به بابایی:

درخشان:

نیکزاد:

محمدصالحی:

سعادتی:

حسینی:

***

در پایان مجتبی یوسفی لایحه استفساریه ۱۰۶ قانون کار و لایحه تشکیل اعلام وصول و روح الله متفکر آزاد نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.