مسئولان اصفهان برای فعالیت سرمایه گذاران بسیار سختگیراند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، علی بختیار عصر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست فرمانداری گلپایگان، با اشاره به اینکه کشور در شرایط بسیار حساسی قرار دارد، اظهار داشت: نمایندگان شما در مجلس در این روزها گرفتار این وضعیت به هم ریختگی اقتصادی هستند که بخشی از آن مربوط به موضوعات و مباحث مرتبط با سیاست خارجی است.

وی افزود: امیدواریم فرماندار جدید با تکیه بر مدیریت شهرستان با یک برنامه ریزی دقیق در جهت رفع مشکلات قدم های مؤثر برداشته و با همگرایی بین مسئولان شهرستان بتواند چالش ها را مدیریت کند که از جمله این چالش ها تأمین آب کشاورزی و حقابه کشاورزی و مدیریت سد کوچری گلپایگان است.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس با اشاره به موقعیت ممتاز شهرستان طی سال های گذشته که با دارا بودن بیش از ۶۰ هزار گاو شیری به عنوان هلند ایران شناخته می شد، بیان داشت: امروز به لحاظ وجود خشکسالی های چندین ساله بیش از ۳۰ هزار گاو شیری این منطقه کاسته شد و بالغ بر ۱۰ هکتار از اراضی پایین دست شهرستان که به تالاب شور گلپایگان مشهور بود به دلیل انتقال آب برخی چشمه ها به سرشاخه های سد کوچری دچار خشکسالی شده است.

سند حقابه گلپایگان در وزارت نیرو و کمیسیون تلفیق آب به تصویب رسید

وی با تأکید بر اینکه باید در راستای احیای ۱۰ هزار هکتار مزارع خشک شده شهرستان برنامه ریزی و اقدام کرد، افزود: با اقدامات انجام گرفته سند حقابه گلپایگان در وزارت نیرو و کمیسیون تلفیق آب به تصویب رسید و مردم این خطه می توانند از این حقابه بهره مند شوند.

بختیار افزود: از دیگر مشکلات این شهرستان که به عنوان یک چالش باید نام برد، سپرده شدن مدیریت سد کوچری که مخزن آن در استان اصفهان قرار دارد به مدیریت آب قم است و این در حالی است که قبل از این اقدام لابی مدیریت سد کوچری بر عهده یک شرکت بی طرف بود و در این راستا با اقدام و طرح موضوع در هیئت وزیران، امیدوار هستیم با پیگیری فرماندار جدید نسبت به تغییر مجری به یک شرکت بی طرف اقدام شود که منافع تمامی ذی نفعان را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در راستای رفع معضل دیگر مربوط به مرزهای شهرستان گلپایگان که در سال ۱۳۷۲ با شهرستان خمین تعیین شده بود و در منطقه ای که سنگ نگاره های تیمره در طول سه هزار و ۲۰۰ متری آن واقع شده با توجه مستندات در جای خود قرار گیرد، ادامه داد: امروز با توجه به معضل مهم بیکاری که شهرستان گلپایگان نیز با آن دست به گریبان است می بایست فضای کسب و کار در داخل کشور با کمک و همراهی سرمایه گذاران رفع شود.

سرمایه گذاران با چالش های زیادی در اصفهان روبرو هستند

نماینده شهرستان گلپایگان در مجلس با اشاره به اینکه استان اصفهان نسبت به دیگر استان ها در راستای همکاری و فعالیت سرمایه گذاران بسیار سخت گیر است، تصریح کرد: سرمایه گذاران به منظور شرکت در بسیاری از طرح ها و پروژه های پیشنهادی با چالش های بسیار زیاد بر پایه بروکراسی مواجه هستند که امیدواریم مسئولین ما در استان نسبت به کاهش این فرایندها و جذب سرمایه گذاران اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه بزرگترین دغدغه امروز ما اشتغال است، افزود: برای رهایی از دغدغه اشتغال راهی جز پذیرش سرمایه گذاری نداریم و در این راستا مجلس با قرار دادن ۲۰ درصد از منابع تبصره ۱۸ تملک دارایی سرمایه ای بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در جهت تجهیز منابع اقدام کرده و همچنین یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در نظر گرفته است.

بختیار در پایان با اشاره به برخی دیگر از اقدامات انجام گرفته مرتبط به حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، صنعت، صنایع تبدیلی، صنعت پلیمر و… بیان داشت: با تکمیل و بهره برداری از برخی پروژه ها و اتمام مابقی آنها تا پایان سال جاری امیدواریم معضلات و مشکلات شهرستان کاهش چشمگیر داشته باشد.

در ادامه محمدرضا توسلی، سرپرست سابق فرمانداری گلپایگان ضمن ارائه گزارشی در راستای موقعیت جغرافیایی، اجتماعی، اقتصادی و جمعیتی شهرستان گلپایگان اظهار داشت: شهرستان گلپایگان با دارا بودن ۶ دانشگاه، دو حوزه علمیه برادران و یک حوزه علمیه خواهران و استقرار واحدهای صنعتی در دو شهرک آن همچنین دارای آثار تاریخی و باستانی به منظور جذب گردشگر است.

وی ضمن تقدیر از همکاری و همگرایی تمامی مسئولین ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در زمان تصدی وی در سرپرست فرمانداری و اقداماتی که در راستای پروژه های مهم عمرانی صورت گرفته و یا در حال اقدام است اظهار امیدواری کرد فرماندار جدید با تکیه بر مدیران کارآمد شهرستان نسبت به رفع معایب و معضلات شهرستان اقدام عاجل داشته باشد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.