روزهای پایانی مهلت پرداخت ۳ مالیات 

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما،فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل برای برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، باید به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی که ۱۵ تیر ماه سالجاری است، اقدام کنند که بدین منظور این افراد باید اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس  WWW.INTAMEDIA.IR  یا سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی TAX.GOV.IR  ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

همچنین، مؤدیان مالیاتی در صورت عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و یا عدم ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم در مهلت مقرر، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت‌های قانونی، مشمول جرایم مالیاتی خواهند شد.

از سوی دیگر، مطابق قانون مؤدیان نظام مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند، بنابراین روز سه شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه اول (بهار) ۱۴۰۰ است که اگر این در مهلت مقرر مالیات مربوطه پرداخت نشود، مشمولان علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی خواهند شد.

مالیات دیگری که مشمولان آن تا پایان ۱۵ تیر ماه سالجاری فرصت پرداخت آن را دارند، مالیات سکه است که خریداران سکه از بانک مرکزی از سال ۱۳۹۷ مشمول پرداخت مالیات هستند و خریداران سکه در سال گذشته تا پایان ۱۵ تیرماه سال جاری باید مالیات متعلقه بپردازند و اگر مالیات خود را در این مدت نپردازند، به مالیات متعلقه آنها به ازای هر ماه دیرکرد معادل ۲.۵ درصد جریمه اضافه می‌شود. 

همچنین، مؤدیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت کامل تا ۱۵ تیر سال جاری ندارند، مالیات آنها حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی قسط بندی می‌شود.

طبق دستورالعمل، کسی که بیش از پنج تا ۱۵ سکه از بانک مرکزی بخرد، باید به ازای هر قطعه سکه باید ۹۶۰ هزار تومان مالیات پرداخت کند و نسبت به مازاد ۱۵ تا ۲۵ سکه به ازای هر قطعه باید معادل یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان مالیات بپردازد.

علاوه براین، نسبت به مازاد ۲۵ تا ۱۰۵ سکه به ازای هر قطعه باید معادل یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مالیات پرداخت شود که نکته قابل توجه درباره مالیات سکه، افزایش قابل توجه رقم آن و کاهش سطح معافیت مالیاتی است.

بنابراین، مشمولان هر یک از این سه مالیات ذکر شده تا سه روز دیگر برای پرداخت مالیات فرصت دارند که بدین منظور باید از طریق مراجعه به tax.gov.ir  یا www.intamedia.ir اظهارنامه‌های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، مالیات مشاغل و مالیات خرید سکه از بانک مرکزی را پر کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.