سامانه پیامکی ارتقای آگاهی حقوقی مردم راه اندازی شد

سامانه پیامکی در راستای پویش ملی ارتقای آگاهی حقوقی مردم در پیشگیری از جرایم، با همکاری وزارت ارتباطات و قوه قضاییه راه اندازی و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما ، تفاهم نامه همکاری برای پویش ملی ارتقا آگاهی‌های حقوقی جامعه میان وزارت ارتباطات و معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه امضا شد.

در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و علی غلامی معاون پیشگیری از جرم قوه قضائیه برگزار شد، مقرر شد تا با همکاری اپراتورهای تلفن همراه و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه پیامکی در راستای ارتقای آگاهی‌های حقوقی مردم راه اندازی شود.

در همین حال علاوه بر سامانه پیامکی برای ارسال بسته محتوایی، مقرر شد تا ابزارهای دیگر فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در چارچوب‌های مدنظر قوه قضائیه از سوی اپراتورهای ارتباطی برای ارتقای دانش مردم در اختیار قوه قضائیه قرار گیرد.

در این مراسم علی غلامی معاون پیشگیری از جرم قوه قضائیه با اشاره به بسترهای مختلف پیشگیری از جرم، اظهار داشت: یکی از این بسترها قوانین جرم زا است که به واسطه قانون زمینه ارتکاب جرم را برای عده‌ای فراهم می‌کند. از این رو ضرورت پیشگیری و اصلاح قوانین جرم زا در این زمینه احساس می‌شود.

وی به سامانه‌های جرم زا که زمینه ایجاد جرم را با لطایف الحیلی برای عده‌ای فراهم می‌کند، اشاره کرد و گفت: این سامانه‌ها به دلیل وجود باگ هایی باعث سوءاستفاده برخی افراد می‌شوند.

غلامی به تولید جرم از سوی برخی نهادها بدون تمهید مقدمات حقوقی اشاره کرد و گفت: بسترهایی برای پیشگیری از این جرایم باید ایجاد شود. هم اکنون ناآگاهی مردم کار ما را در پیشگیری جرایم دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از جرایم به دلیل ناآگاهی بزه دیدگان اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل ارتقای آگاهی حقوقی مردم برای پیشگیری از جرم در دستور کار قرار گرفته است.

معاون پیشگیری از جرم قوه قضائیه با اشاره به برخی بررسی‌ها که نشان می‌دهد در کشور ما امضای اسناد از سوی مردم بدون مطالعه صورت می‌گیرد، گفت: در فضای سایبر سرقت هویت و فیشینگ به صورت متعدد اتفاق می‌افتد و دلیل آن این است که اطلاعات مردم پایین است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی سامانه پیامکی و ارسال بسته‌های محتوایی قصدمان این است که آگاهی حقوقی مردم را بالا برده و بتوانند در هنگام مواجهه با مشکلات واکنش صحیحی داشته باشند، گفت: در این پیامک‌ها نحوه اتصال به صفحه معاونت پیشگیری و اطلاع رسانی در خصوص موضوعات مرتبط را اعلام می‌کنیم.

غلامی با اشاره به اینکه این فرآیند از امروز آغاز شده است، گفت: ارسال پیامک‌ها بر اساس فراوانی جرایم انجام خواهد شد. به این صورت که همراه پیامک یک لینک هم ارسال خواهد شد تا مخاطبان برای مطالعه بیشتر به آن لینک مراجعه کنند. در همین حال قصدمان این است که این آگاهی سازی برای مجموعه‌های مختلف از جمله اپراتورها نیز در خصوص پیشگیری از وقوع جرم انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.