تفاوت ژنراتور و منبع تغذیه بدون وقفه

اگرچه هنگام اداره مشاغل چالش های بسیاری وجود دارد که جلوی راه ما قرار می گیرند، اما یکی از مخل ترین وقایع، قطع برق است. قطع برق قطعاً می تواند چالش ها و ناامیدی های زیادی را برای همه مشاغل ایجاد کند. اینکه کسب و کار شما بسیار متکی به ماشین آلات پیچیده ، سیستم های IT یا رایانه باشد، باعث می شود کار بدون برق در اکثر موارد یک گزینه مناسب نباشد. بسیار مهم است که مشاغلی که به زمان کارکرد تجهیزات خود و یا در مناطقی که قطع برق یا خاموشی در آنها رایج است اعتماد می کنند، از یک منبع پشتیبان بهره ببرند.

در دنیای امروز ، دو گزینه اصلی برای تأمین این نیروی پشتیبان برای مشاغل وجود دارد. اولین مورد ژنراتور پشتیبان است و دوم سیستم منبع تغذیه بدون وقفه یا UPS. هرکدام موافقان و مخالفان خود را دارند که در اینجا به آنها خواهیم پرداخت.

ژنراتور

ژنراتورهای پشتیبان برای تولید نیرو به بنزین، پروپان یا گازوئیل نیاز دارند. آنها در اندازه های مختلف در دسترس هستند. ژنراتورهای کوچک و قابل حمل می توانند انرژی یک یا دو وسیله کوچک را تأمین کنند، در حالی که ژنراتورهای بزرگتر قادر به تأمین نیرو برای کل انبار یا کارخانه هستند. خرید یک ژنراتور پشتیبان کوچک به راحتی انجام می شود زیرا تهیه آن بسیار ساده است. همچنین کار و نگهداری آنها بسیار آسان است. با این حال، برای خرید یک ژنراتور بزرگتر باید با سفارش ویژه به سازنده ساخته شود و با ورود به فروشگاه نمی توان آن را خریداری کرد. علاوه بر این ، یک ژنراتور بزرگ باید به طور حرفه ای توسط تکنسین نصب شود.

منبع تغذیه بدون وقفه ( سیستم UPS)

باتری های بسیار پیشرفته و نوآورانه ای هستند که به عنوان بخشی از سیستم منبع تغذیه موجود شما نصب می شوند. وقتی برق در کارخانه یا انبار شما روشن است، منبع تغذیه بدون وقفه از طریق جریانی که در آنها وجود دارد شارژ می شود. آنها یک ذخیره انرژی ایجاد می کنند تا با قطع شدن برق بتوانند برق ذخیره شده را استفاده کنند. سیستم UPS مناسب مکان هایی است همیشه به توان ثابت مطلق نیاز دارند. نکته منفی این سیستم ها این است که به طور قابل توجهی گران هستند و هرچه پشتیبان گیری باتری آنها طولانی تر شود ، گران تر می شوند. بعلاوه ، به دلیل ساده بودن باتری آنها ، می تواند در نگهداری یا سرویس دهی آنها چالش هایی ایجاد شود.

بیشتر بدانید:قیمت یو پی اس

یو پی اس یا ژنراتور: تعمیر و نگهداری

سیستم های UPS با باتری کار می کنند، این بدان معناست که شما باید ماهانه میزان مایعات باتری خود را بررسی کنید تا از خشک نشدن و آسیب نرسیدن به سیستم پشتیبان گیری از انرژی شما مطمئن شوید. از طرف دیگر ، ژنراتورهای برق از طریق بنزین ، گازوئیل یا گاز کار می کنند ، به این معنی که باید دائماً سوخت مورد نیاز آن ها تامین شود. با این حال ، هزینه نگهداری یک ژنراتور ممکن است بیشتر از هزینه نگهداری UPS در خانه باشد. باتری سیستم UPS شما از طریق منبع تغذیه در منزل شارژ می شود که ممکن است باعث افزایش قبض برق شود اما باز هم ارزان تر از تولید یک ژنراتور است.

نتیجه گیری

ترکیبی از یو پی اس و ژنراتور محبوب ترین انتخاب برای محافظت کوتاه مدت و بلند مدت قطع برق است. پیشرفت های جدید مانند باتری های یون لیتیوم و تولید انرژی تجدید پذیر محلی، گزینه های بعدی را با پیشرفت فن آوری ارائه می دهند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.