آتش سوزی جنگل‌ها چالش طبیعت کهگیلویه و بویراحمد است

سید اسدالله هاشمی در دیدار با دادستان یاسوج، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پرونده های قضایی محیط زیست در دستگاه قضا به کاهش آمار این پرونده ها اشاره کرد و گفت: آمارها از کاهش پرونده های ارسالی به دادگاه نشان از توجه مردم به حفظ محیط زیست و همکاری خوب دستگاه قضا با این اداره کل است.

وی آتش سوزی جنگل را چالش طبیعت استان دانست و افزود: جنگل های زاگرس ۴۰ درصد آب شیرین کشور را تامین می کند و هر درخت بلوط سالانه نزدیک به ۶۰ تن آلودگی و گرد و غبار را در خود رسوب می کند اما متاسفانه گاها شاهد هستیم به راحتی دچار حریق شده و زنده زنده در آتش می سوزند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: برای نخستین بار از سال گذشته تاکنون نزدیک به ۶۰ دمنده اطفاء حریق توسط محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده و علاوه بر تجهیز کامل پاسگاه های محیط بانی استان، برای نخستین بار، دهیاران حاشیه مناطق را به این دستگاه ها مجهز کرده ایم تا در همیاران و مردم در کمترین زمان از گسترش آتش جلوگیری کنند و همین اتفاق نیز افتاد، خوشبختانه شاهد بودیم در چندین فقره آتش سوزی، دهیاران و مردم حاشیه مناطق که به این دستگاه ها مجهز شده اند قبل از رسیدن مامورین آتش را مهار و سرد کردند.

هاشمی تصریح کرد: برای نخستین بار با ۲ تشکل زیست محیطی انعقاد قراداد انجام شد که ضمن حضور و کمک به مامورین، نسبت به آموزش جوامع محلی در نحوه اطفاء حریق کمک کار ما باشند.

همچنین، سید علی ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار، ضمن تجلیل از اقدامات محیط زیست استان و برون سپاری کارهای محیط زیست به دانشگاه، مردم و تشکل ها، گفت: ارتباط نزدیک محیط زیست با دانشگاه و عقد قراداد با تشکل های مردمی مایه امیدواری و جای تقدیر و تشکر دارد که محیط زیست مردم را همسو با خود کرده است.

وی افزود: اقدامات، زمانی بهتر می شوند که در بستری مناسب دیده و معرفی شوند، محیط زیست زمانی برای مردم جذابیت و اهمیت دوچندانی پیدا خواهد کرد که شهروندان از نزدیک زیبائی های طبیعت را لمس و حس کنند.

دادستان یاسوج عنوان کرد: استان ما در بحث محیط زیست و منابع طبیعی غنای بالایی دارد که می طلبد به درستی از این ظرفیت استفاده شود.

ملک حسینی ورود محیط زیست به طبیعت گردی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ورود محیط زیست به طبیعت گردی یک ظرفیت بسیار خوب است، ضمن آنکه در کنار آن، توجه به ظرفیت جوامع بومی دقت و اهمیت کار را بالاتر خواهد برد.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با این دیدار مسئولین پارک ملی دنا با حضور در مرکز دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان دنا با دادستان این مرکز دیدار و ضمن ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست این شهرستان، فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را تبریک و از حمایت های دستگاه قضا تقدیر کردند.
پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.