طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی رسوبی به قوت خود باقی است

سرهنگ عباس مظفری در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، در رابطه با طرح ویژه ترخیص خودروهای رسوبی، اظهار کرد: طرح ویژه ترخیص خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های طرف قرارداد استان از ۱۸ خرداد ماه سال‌جاری به مدت دو ماه در حال اجرا است‌.

وی با اشاره به اینکه طرح ویژه ترخیص خودروهای رسوبی شامل خودروهایی که با دستور قضایی توقیف شده‌اند، نمی‌شود، افزود: بسیاری از این خودروها به دلیل ارتکاب تخلفات راهنمایی و رانندگی توقیف شده‌اند که امکان ترخیص آن‌ها وجود دارد.

این مسئول در رابطه با خودروهایی که با دستور قضایی توقیف شده‌اند، تصریح کرد: مالکان خودرهایی که خودروی آنان به دلیل دستورات قضایی توقیف شده برای رفع توقیف باید ضمن رفع موارد قانونی به مراجع قضایی صادرکننده دستور توقیف مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان این که متوسط زمان توقیف خودروهای توقیفی در پارکینگ‌ها، ۲ و نیم سال است، گفت: از شهروندان انتظار داریم حضور خود برای ترخیص را مدیریت کنند تا حضورشان به روزهای پایانی موکول نشود.

مظفری اظهار کرد: خودروهای فرسوده، خودروهای شخصی بالای ۲۰ سال و خودروهای عمومی بالای ۱۵ سال و همچنین خودروهایی که هیچ‌گونه سابقه‌ای در سامانه شماره‌گذاری پلیس ندارند، از این خدمات مستثنی بوده و مشمول طرح ویژه ترخیص خودروهای رسوبی نمی‌شوند.

وی در رابطه با طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی رسوبی در پارکینگ‌های پلیس، افزود: این طرح از سال ۹۹ آغاز شده و همچنان به قوت خود باقی است و صاحبان آن‌ها می‌توانند با مراجعه به پلیس راهور استان زنجان نسبت به ترخیص اقدام کنند.

این مسئول با بیان اینکه متقاضیان باید به دفاتر پلیس +۱۰ در سراسر استان زنجان مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: گفتنی است هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری و معاینه فنی خودروهای ترخیصی وجود ندارد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.