استفاده از ماسک در اماکن تفریحی بسیار کاهش پیدا کرده است

دکتر بابک صیاد در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در چند هفته اخیر میزان بستری بیماران کرونایی افزایش داشته است، اظهار کرد: هفته گذشته ۵۱ مورد مثبت در مرکز سرپایی داشتیم که بیشتر آمار تست‌های مثبت به صورت خانوادگی همچنین از مسافرین هستند.

وی با تاکید بر اینکه در مورد اصناف باید بازرسی‌ها تشدید شود، گفت: طبق آمار و براساس مشاهدات میدانی استفاده از ماسک به ویژه در اماکن تفریحی بسیار کاهش پیدا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی خصوصیت ویروس کرونا را انتشار بسیار سریع آن دانست و ادامه داد: در تجمعات خانوادگی تعداد ابتلا بسیار زیاد شده و لازم است عموم شهروندان در این زمینه دقت لازم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

صیاد، با اشاره به اینکه انجام واکسیناسیون کرونا با کمک اعضای شورای تامین در حال اجراست، تصریح کرد: دو پایگاه شهید دوربین در خیابان پاسداران و پایگاه شهید میری در ساحل قو مشغول فعالیت هستند.

دکتر مرتضی فلاح، رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی نیز، با اشاره به اینکه در خردادماه ۱۶۵ بیمار داشتیم که پنج نفر فوت کردند، گفت: این تعداد کمترین فوتی در استان گیلان بوده؛ این در حالی است که از ابتدای تیرماه تاکنون ۳۱ بیمار در بیمارستان انزلی بستری شده‌اند که فقط طی چهار روز اخیر ۱۶ مورد بستری داشتیم.

وی با اشاره به اینکه از این ۱۶ بیمار تعداد ۱۰ نفر زن بودند، افزود: براساس شرح حال بیماران به نظر می‌رسد که بانوان در جمع‌های خصوصی سربسته که تهویه ندارد بیشتر حضور دارند و این مسئله ابتلا به بیماری را در این قشر افزایش داده است.

محمدرضا روحانی‌منش، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندرانزلی نیز در ادامه، با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل‌ها در برخی اصناف شهرستان مشاهده می‌شود، اظهار کرد: در بازدیدهای مشترک تذکر لازم به صورت شفاهی و مکتوب به واحدهای متخلف ارائه شده ولی فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای کمترین رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند.

وی افزود: این فروشگاه‌ها بیشترین ارباب رجوع را دارند؛ این در حالی است که رعایت پروتکل‌ها از جمله ضدعفونی کردن سبدها و چرخ‌های خرید، ارائه دستکش یکبار مصرف و استقرار دستگاه ضد عفونی در این فروشگاه‌ها مشاهده نشده و از طرف دیگر شاهد ازدحام جمعیت خریداران در این فروشگاه‌ها هستیم.

روحانی‌منش تاکید کرد: با توجه به اینکه این فروشگاه‌ها علی‌رغم تعداد زیاد مشتری، هواکش ساده هم ندارند اگر قرار بر پلمب اصناف است پیشنهاد می‌شود که با واحدهای متخلف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ نیز برخورد شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.