25 هزار دز واکسن در مرحله دوم توزیع شده است

شهرام حبیب‌زاده در جریان بازدید از بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: در تزریق اول 66 هزار و 300 دز واکسن برای گروه‌های سنی سالمند و پرخطر در سطح استان تزریق شده که به عنوان دز دوم نیز 25 هزار و 700 دز واکسن در مرحله تزریق می‌باشد.

وی تصریح کرد: به محض ارسال محموله جدید در گروه سنی 60 تا 70 سال تزریق واکسن کرونا انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: به هیچ وجه گروه‌های سنی سالمند و با بیماری‌های پرخطر بدون اعلام قبلی به مراکز بهداشتی برای تزریق دز دوم واکسن خود مراجعه نکنند و به محض دریافت واکسن از طریق پیامک و یا شماره تلفن گروه‌های سنی مختلف اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

حبیب‌زاده با خطرناک خواندن ویروس جهش یافته کرونا به نام دلتا افزود: خیز پنجم کرونا از جنوب کشور به سمت شمال آغاز شده و ما نگران شیوع موج پنجم کرونا در استان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استان‌های همسایه اردبیل به ویژه آستارا درگیر این بیماری است، ضرورت دارد در ایام مسافرت‌ها مراقبت‌های بیشتر انجام شود تا گرفتار خیز پنجم با حجمه‌ای از بیماری و بستری‌ها نشویم.

حبیب‌زاده اضافه کرد: صاحبان رستوران‌ها باید فاصله 1.5 متری را در چیدمان صندلی‌ها رعایت کرده و اکثرا در فضای باز غذای خود را توزیع کنند.

وی بیان کرد: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا 85 درصد در سطح جامعه انجام نشود، ما با خطر موج پنجم کرونا مواجه هستیم و تشدید این اوضاع می‌تواند خطرات بیشتری را به همراه داشته باشد.

حبیب‌زاده ادامه داد: در حال حاضر روزانه 30 بیمار در مراکز بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان بستری می‌شوند که با افزایش این تعداد در روزهای آینده ما در تأمین تخت با مشکلاتی نیز روبه‌رو خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: هر چند آمادگی بیمارستان‌ها و کادر درمانی برای مقابله با موج پنجم در حال شکل‌گیری است اما انتظار می‌رود قبل از شکل‌گیری خیز پنجم خود اهالی استان مراقبت‌ها را انجام دهند تا گرفتار این خیز خطرناک نشویم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.