پاکستان: هند در انفجار ژوئن لاهور دست داشت

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، موعید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان در یک نشست خبری در اسلام آباد گفت، بررسی‌ها نشان می‌دهد آن عامل انفجار شهروند هند بوده که در این کشور ساکن است و برای آژانس اطلاعات RAW هند کار می‌کند؛ وی اسم این فرد را اعلام نکرد.

مشاور امنیت ملی پاکستان با اعلام اینکه اسلام آباد به تلاش‌هایش برای افشای حمایت مالی هند از چنین حملاتی در سطح بین‌المللی ادامه خواهد داد، افزود: از طریق تحلیل‌های پزشکی قانونی و تجهیزات الکترونیکی به دست آمده از این تروریست‌ها، مغز متفکر و سازمان دهندگان این حمله تروریستی را مشخص کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات به دست آمده شکی نداریم که این فرد که مغز متفکر است به آژانس اطلاعات RAW هند وابسته است و در این کشور زندگی می‌کند و شهروند هند است.

انفجار ماه گذشته میلادی در لاهور پاکستان در مقابل محل سکونت حافظ سعید، رهبر یک گروه شبه نظامی مخالف هند رخ داد. این فرد خودش از سوی وزارت دادگستری آمریکا یک “تروریست” است و برای سرش ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده‌اند.

دولت هند، حافظ سعید را به کمک به سازماندهی حملات مرگبار ۲۰۰۸ در بمبئی متهم می‌کند که در آن قریب به ۱۷۰ تن در چند منطقه مختلف از جمله هتل لوکس تاج کشته شدند.

وی در انفجار ماه گذشته میلادی محله “جوهر تاون” لاهور زخمی نشد اما سه تن در این انفجار قدرتمند کشته و ۲۴ تن دیگر نیز زخمی شدند.

هند و پاکستان بارها یکدیگر را به انجام حملاتی در قلمروی دیگری متهم می‌کنند. حافظ سعید از سوی دولت هند تحت پیگرد است و دولت اسلام آباد نیز از سوی هند و آمریکا بابت عدم انجام اقداماتی قاطع در برابر این فرد مورد انتقاد قرار گرفته است.

پلیس پنجاب نیز گفته که تمامی افراد دخیل در این بمب گذاری دستگیر شده‌اند که شامل یک شهروند افغان می‌شود که در پاکستان ساکن است و در واقع خودروی حامل بمبی را در محل انفجار پارک کرده بود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.