افزایش ۵۰ درصدی قیمت آبمیوه و بستنی در مشهد

سعید شریف‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما در رابطه با افزایش قیمت میوه و تاثیر آن بر فعالیت فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی اظهار کرد: افزایش قیمت میوه موجب افزایش قیمت فروش آبمیوه شده است. برای مثال با توجه به اینکه هویج مورد استفاده در آبمیوه فروشی‌ها باید بسته بندی و بهداشتی باشد، نسبت به هویج بازار ۴۰ درصد گران‌تر است. اگر هویج در بازار کیلویی ۷۰۰۰ تومان باشد، هویج بسته‌بندی و بهداشتی کیلویی ۱۱ هزارتومان خریده می‌شود. مطابق دستورات وزارت بهداشت اعضا موظف هستند از این نوع هویج استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه هویج بسته‌بندی در حال حاضر کیلویی۱۱ هزار تومان است و یک کیلو هویج حتی دو لیوان آبمیوه هم نمی‌شود، هر لیوان آب‌ هویج کمتر از ۱۵ هزار تومان برای آبمیوه فروشی‌ها صرف ندارد. علاوه بر این هزینه‌های جانبی مانند آب و برق و کارگر و… نیز افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی مشهد در خصوص افزایش قیمت فروش آبمیوه، فالوده و بستنی در سال جاری بیان کرد: قیمت آبمیوه، فالوده و بستنی  به‌طور میانگین نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است. برای مثال اگر قیمت یک لیوان شیرموز در سال گذشته ۱۰ هزارتومان بوده است، امسال ۱۵ هزار تومان شده است.

شریف‌زاده افزایش قیمت مواد اولیه و اجاره‌بهای مغازه را از دیگر عوامل افزایش قیمت محصولات این صنف عنوان کرد و گفت: طی یکسال گذشته اجاره بهای مغازه‌ها دو برابر شده است. قیمت شکر در سال ۹۸ هر کیلو ۳۰۰۰ تومان بود. در حالی که در سال ۹۹  قیمت شکر ۴۰۰۰ الی ۶۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر نیز قیمت شکر ۱۲ هزار تومان است.

وی با اشاره به محدودیت‌های منع تردد در شرایط کرونا تصریح کرد: محدودیت‌های تردد شبانه بر کاهش فروش و فعالیت‌های فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی  تاثیر گذاشته است. باتوجه به اینکه مردم معمولا در عصر و شب خرید آبمیوه و بستنی را انجام می‌دهند، این امر در فروش ما اثرگذار بوده است. در تابستان  سال جاری با وجود محدودیت‌های منع تردد مردم خرید خود را انجام می‌دهند و نسبت به گذشته تاثیر این مساله کمتر احساس می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی مشهد عنوان کرد: در دو ماه گذشته و با توجه به گرمی هوا وضعیت فروش آبمیوه و بستنی به نسبت سال قبل بهتر شده است. در گذشته از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نبودیم. ولی با توجه به گرمای شدید هوا در سال جاری وضعیت فروش ما بهتر است.

وی در رابطه با تاثیر محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا بر فعالیت این صنف گفت: تشدید بیماری کرونا و محدودیت‌های اعمال شده بر فعالیت صنف ما مانند تعطیلی برخی از واحدهای صنفی و یا  فروش بیرون‌بر موجب تحمیل ضررهای زیادی برای اعضاء اتحادیه شده و حداقل ۲۰ الی ۳۰ درصد کاهش در فروش را ایجاد می‌کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.