اظهارنظر معاون وزیر درباره وضعیت بانوی تاریخ‌ساز وزنه‌برداری

جمشید تقی‌زاده که به منظور معارفه مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان به سمنان سفر کرده در دیدار با استاندار سمنان با اشاره به موفقیت وزنه‌بردار زن ایرانی که برای اولین بار در ورزش بانوان رخ داد به مشکلات پیش آمده برای این وزنه‌بردار بانو پرداخت و گفت: دختر وزنه بردار کهگیلویه و بویراحمدی توانست سهمیه المپیک را برای کشور جذب کند اما تا روشن شدن وضعیت ایشان باید منتظر نظر پزشکان بود.

وی از سالیان اخیر به عنوان دوران طلایی ورزش کشور نام برد و افزود: در طی دولت تدبیر و امید اقدامات ارزشمندی در بخش‌های مختلف ورزشی صورت گرفت که این مدت را می توانیم دوران طلایی ورزش کشور بنامیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در این مدت هم در بخش زیرساخت‌های ورزشی اتفاقات خوبی انجام شد و هم در سایر موارد مربوط به ورزش رخدادهای مبارکی در جای جای کشور شکل گرفت.

وی از راه‌اندازی بیش از ۲۰۰۰ زمین چمن مصنوعی و 6000 خانه ورزش روستایی در طی دوران خدمات دولت تدبیر و امید خبر داد و تصریح کرد: در طی این مدت بیشترین سالن های ورزشی 6000 نفره و استادیوم‌های ۱۵ هزار نفره و مجموعه‌های ورزشی در شهرها و روستاهای کشور به فرجام رسید.‌

تقی‌زاده به افزایش سهمیه‌های کشورمان از المپیک در این دولت پرداخت و اضافه کرد: خوشبختانه در المپیک و پارالمپیک پیش رو نیز ورزشکاران بیشتری را به نسبت دوره‌های گذشته اعزام خواهیم کرد.

وی به موفقیت اخیر تیم ملی فوتبال اشاره و خاطرنشان کرد: در مسابقات فوتبال ، ورزشکاران و بازیکنان خوب تیم ملی فوتبال با تلاش ویژه در بحرین کاری را به انجام رساندند که موجب خوشحالی و رضایت مردم شد .

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: در طی دوران وزارت دکتر سلطانی‌فر، خدمات ارزشمندی از سوی ایشان شکل گرفت و تلاش ویژه‌ای به انجام رسید.

وی افزود: برای اولین بار و پس از ۵۰ سال ، مصوبه لایحه شرح وظایف ورزش با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد که بر این اساس شورای عالی ورزش به ریاست رئیس جمهور و همچنین در سطح استان‌ها نیز شورای عالی ورزش به ریاست استانداران تشکیل و سیاستگذاری ورزش تمام دستگاه‌ها بر عهده ورزش و جوانان خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: ورزشکاران و نمایندگان کشورمان در مسابقات المپیک پیش رو بتوانند پرچم ایران را بارها و بارها به اهتزاز درآورند

معاون وزیر ورزش یادآوری کرد: در مسابقات المپیک مجموعا ۶۷ ورزشکار حضور دارند که به نسبت دوره گذشته سهمیه بیشتری است.

تقی‌زاده با بیان اینکه خوشبختانه در بخش قهرمانی اتفاقات خوبی در سطح کشور به انجام رسیده است  به افزایش قابل توجه تشکل‌های مردم‌نهاد ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: در بخش جوانان تا پیش از دولت تدبیر و امید ۸۳ سازمان مردم نهاد رسمی مشغول به فعالیت بودند اما امروز بالای ۳۵۰۰ سمن ثبت شده است.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در توسعه نیروی انسانی تلاش ویژه‌ای را به انجام رساند به استعدادهای ورزشی در استان سمنان پرداخت و اظهار کرد:امیدواریم در استان سمنان به عنوان یکی از پایگاه های بسیارخوب ورزشی در سطح کشور و به واسطه نزدیکی با تهران ، بتوانیم شاهد تربیت و رشد جوانان ورزشکار و ارتقائ شاخص ورزش در این استان باشیم.‌

در آیینی با حضور معاون وزیر ورزش، علوی به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان معرفی و از خدمات 6 ماهه مرادی سرپرست اداره کل ورزش استان و معاون جوانان این اداره کل تقدیر شد.
به گزارش خبرگزاری تاریخ ما- اخیرا با درخشش «پریسا جهانفکریان» در دسته فوق سنگین، نخستین سهمیه المپیک برای وزنه‌برداری زنان ایران ثبت شد. این بانوی تاریخ‌ساز اخیرا یک عمل جراحی داشته وهمین حضور وی را در المپیک توکیو با ابهام روبرو کرده بود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.