مصونیت حقوقی توییتر در هند سلب شد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، بیانیه منتشره از سوی دولت هند نخستین اظهارات رسمی دولت نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور درباره سلب مصونیت حقوقی شرکت آمریکایی توییتر پس از انتقاد مکرر از عدم پایبندی به مقررات هند است.

این اختلاف و مشاجره علنی نگرانیهایی را در میان شرکتهای آمریکایی در خصوص دشواری فعالیت در هند که فضای رگولاتوری سخت گیرانه تری پیدا کرده را برانگیخته است.

وزارت فناوری اطلاعات هند به دادگاه عالی دهلی نو اعلام کرد که عدم رعایت قانون از سوی توییتر به نقض تمهیدات قانون فناوری اطلاعات منتهی شده و باعث شده است این شرکت آمریکایی مصونیت خود را از دست دهد.

این اظهارات در پرونده شکایت یک کاربر توییتر آمده که درباره توییتهای افترا آمیز در این پلتفرم شکایت و اعلام کرده بود این شرکت به مقررات جدیدی که انتصاب برخی مدیران جدید را الزامی کرده، عمل نکرده است.

توییتر در این باره اظهارنظر نکرد. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود در تلاش برای رعایت مقررات هند است.

مقررات جدید فناوری اطلاعات هند که از اواخر مه اجرایی شده است، ساماندهی محتوا در پلتفرمهای شبکه اجتماعی و مسئول شناختن شرکتهای شبکه اجتماعی در قبال درخواستهای حقوقی برای حذف فوری پستها و فراهم کردن اطلاعات درباره ارسال کنندگان پیامها را هدف گرفته است.

راوی شانکار پراساد، وزیر فناوری اطلاعات هند از توییتر به دلیل به چالش کشیدن عامدانه قانون انتقاد و اعلام کرده بود همه شرکتهای رسانه اجتماعی باید به مقررات جدید عمل کنند.

در هفته های اخیر خصومت بین دولت هند و توییتر شدت گرفته و پلیس هند دستکم پنج پرونده علیه این شرکت یا مقاماتش تنظیم کرده که بعضی از آنها مربوط به هرزنگاری کودکان و یک نقشه جنجالی از هند در صفحه این شرکت بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، پلیس در دو ایالت هند از مانیش ماهش واری، رییس توییتر هند در شکایات نام برده است. پس از این که دادگاهی از رییس توییتر هند در برابر دستگیری به اتهام مورد استفاده قرار گرفتن توییتر برای نفرت پراکنی حمایت کرد، ایالت اوتارپرادش هم در دادگاه عالی ممنوعیت اقدام پلیس علیه ماهش واری را به چالش کشیده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.