فرونشست دشت مشهد کاهش پیدا کرده است

هادی شریفی امروز ۱۵ تیرماه در تورخبری که به مناسبت گرامی‌داشت روز ملی صنعت و معدن در موزه زمین‌شناسی واقع در اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق برگزار شد، در خصوص فرونشست دشت مشهد اظهار کرد: دشت مشهد بین شهرستان چناران و مشهد قرار دارد. در سال جاری فرونشست دشت مشهد از ۲۵ سانتی‌متر به ۱۷ سانتی‌متر رسیده است. خوشبختانه به دلیل آبی که از طریق سد دوستی سرازیر می‌شود و همچنین بهره‌برداری از چاه‌ها در مشهد، مشکل فرونشست دشت‌ مشهد کاهش پیدا کرده است.

همچنین در ادامه این تور خبری فرخ قائمی، مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، اظهار کرد: بیش از پنج دهه از فعالیت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در سطح کشور می‌گذرد. این سازمان در هر برهه زمانی دچار تغییرات مختلفی شده تا به شرایط کنونی رسیده است. سازمان زمین‌شناسی مشهد که نام کامل آن اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق است، نیز بیش از سه دهه سابقه فعالیت دارد. شایان ذکر است که بگویم حوزه عملیات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق پوشش دهنده سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی است.

اطلاعات و داده‌های علمی مطلوب اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق موجب رونق اقتصادی می‌شود

وی افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی همانطور که از نامش مشخص است در دو شاخه زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی فعالیت می‌کند. وظیفه اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، تولید اطلاعات و داده‌های علمی در خصوص زمین‌شناسی و معدن برای ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی است. اگر سازمان در این زمینه به خوبی عمل کند و اطلاعات مطلوبی را تولید و به ارگان‌های دولتی و خصوصی بدهد، رونق اقتصادی جریان خواهد گرفت و این مسئله در بهبود شرایط اقتصادی موثر است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.