قدیمی ترین کوی صنعتی تبریز در حسرت احیای مسیر ورود و خروج

محمد عظمایی، نایب رئیس هیات امنای این کوی صنعتی روز سه شنبه ۱۵ تیرماه در نشست خبری، با انتقاد از عدم پیگیری شهرداری منطقه هفت تبریز برای اجرای پروژه مسیر ورود و خروج به این کوی صنعتی، اظهار کرد: طرح تفصیلی احداث تقاطع غیرهمسطح از بالای مسیر آزادراه تبریز-سهند که کوی صنعتی شهید مدنی را به تبریز وصل می‌کند، در سال ۹۳ توسط کمیسیون ماده پنج استان به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، وی افزود: در این کمیسیون، نمایندگانی از تمامی دستگاه‌ها حضور داشته و بر اجرای این پروژه تاکید داشتند، اما اکنون با گذشت هفت سال از تصویب این طرح نه تنها اقدامی برای احیای مسیر انجام نگرفته بلکه در دوره‌های مختلف، مسیرهای فرعی و خاکی موقت را برای این کوی اختصاص می‌دادند که اصلا قابل تردد وسایل نقلیه خصوصی و سنگین نبوده و حتی گاها شاهد بروز تصادفات در این مسیرها بودیم.

وی متذکر شد: اکنون نیز این کوی صنعتی تنها راه ورودی از اتوبان شهید کسایی تبریز دارد که به ناچار، اتومبیل‌ها و وسایل نقلیه سنگین و بر خلاف مسیر از طریق این راه خارج می‌شوند، وگرنه برای خروج از مسیر قانونی باید مسیر طولانی را طی کرد و از طریق وادی رحمت تبریز به اتوبان شهید کسایی برسند.

عظمایی گفت: ضمنا این کوی صنعتی در اختیار شخص خاصی نیست بلکه تمامی املاک و حق تملک آن در دست شهرداری منطقه هفت بوده که متاسفانه این نهاد اقدامی برای پیگیری اجرای طرح تفصیلی قانونی ما نمی‌کند.

وی با اشاره به مکاتبات فراوان این هیئت امنا با شرکت عمران شهر جدید سهند، ادامه داد: با وجود تمامی درخواست‌ها، نامه‌ها و جلساتی که با این شرکت داشتیم تا کمکی برای احیای مسیر کوی صنعتی شهید مدنی داشته باشند، پاسخگوی هیچکدام از درخواست‌های ما نبوده است.

وی افزود: اجرای این طرح مهم برای قدیمی ترین منطقه صنعتی تبریز امری ضروری است که پیگیری‌های ما از طریق استانداری، شهرداری و … به نتیجه‌ای نرسیده است، در حالی که اکنون مشکل ما تنها با شرکت عمران شهر جدید سهند بوده و این شرکت احیای مسیر ما را قبول نمی‌کند.

نایب رئیس هیات امنای کوی صنعتی شهید مدنی گفت: احداث آزادراه تبریز-سهند یک پروژه ملی بود که ما در سهم خود برای اجرای آن مانع زدایی کردیم تا ابتدا این مسیر ساخته شود، اما اکنون بر خلاف گفته‌ی مقام معظم رهبری، این شرکت عمرانی اقدام به مانع گذاری می‌کند و از سوی سایر نهادها هم هیچ پاسخی برای احیای این مسیر به دست ما نمی‌رسد.

وی متذکر شد: با توجه به وضعیت معیشت جامعه، کارگران و صاحبان کارگاه‌ها در وضعیت مالی چندانی قرار ندارند و با این وضع موجود هر روز امکان وقوع حوادث ناگوار در مسیر ورود و خروج کوی صنعتی شهید مدنی تبریز وجود دارد که بایستی مسئولان چاره‌ای برای آن بسنجند. 

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی خطوط و انشعابات گاز به این منطقه، اظهار کرد: علارغم انجام این اقدام پس از مطالبات فراوان، ۹۰ درصد واحدهای تولیدی کوی صنعتی شهید مدنی نمی‌توانند انشعابات گاز را خریداری کنند، زیرا بنا بر گفته‌ی شهرداری تبریز، این منطقه صنعتی به شکل غیرقانونی است و مجوزی ندارد، در حالی که خود منطقه دارای مجوز و پروانه بوده ولی در طول سال‌های گذشته به خاطر عدم نظارت شهرداری، تعدادی از واحدها به صورت غیرقانونی تاسیس یافته‌اند.

عظمایی افزود: امکان تعطیلی این حجم از کارگاه‌های تولیدی در کوی صنعتی شهید مدنی تبریز وجود ندارد و شهرداری نباید انتظار داشته باشد که به یکباره تمامی کارگاه‌ها اقدام به کسب مجوز کنند زیرا این پروسه بایستی به مرور انجام بگیرد و شهرداری نیز حمایت لازم را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این کوی صنعتی هم‌چنین با وجود این‌که در نزدیک ترین نقطه به شهر تبریز قرار دارد اما از نعمت آب شیرین و آشامیدنی برخوردار نیست و در واقع آب بهداشتی برای آشامیدنی در این منطقه وجود ندارد. 

بر اساس این گزارش، کوی صنعتی شهید مدنی تبریز در سال ۱۳۶۲ تاسیس یافته و متشکل از کارگاه‌هایی با اصناف کابینت سازان، فلزکاران، صنایع چوب و مبل می‌شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.