راه اندازی شهرک فناوری پیشرفته درمرکزی نیازمند بررسی کارشناسی است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، سعید فرخی روز یکشنبه در اولین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری استان مرکزی در اراک اظهار داشت: راه اندازی و ایجاد شهرک فناوری پیشرفته در استان مرکزی یک ضرورت به شمار می رود. اما در بسیاری از استان های کشور همین شهرک ها به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب در زمینه شناخت نیازهای استان، موفقیت مورد نظر را به دست نیاورده و به  اهداف تعریف شده نرسیده اند.

وی بیان داشت: معتقدم در گام اول کارگروهی متشکل از استانداری، سازمان برنامه ریزی و بودجه، پارک فناوری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه اراک، دانشگاه صنعتی، شرکت شهرک های صنعتی، اتاق بازرگانی و… تشکیل شود تا با رایزنی با استان هایی که نسبت به راه اندازی شهرک فناوری پیشرفته اقدام کرده اند، موفقیت یا عدم موفقیت آن آسیب شناسی و بررسی شود تا بتوانیم با کمترین صرف وقت و هزینه به اهداف تعریف شده دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، در ادامه جلسه محمد رفیعی، رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی با اشاره به ضرورت راه اندازی شهرک فناوری پیشرفته در استان مرکزی، عواملی چون سرعت تحولات فناوری، فناوری های جدید نوظهور، توسعه به عنوان مهمترین اهداف جامعه بشری، خلق ثروت و ایجاد مزیت رقابتی، جایگاه و نقش پارک های علم و تحقیقات، رشد بالای بهره وری در کشور و افزایش درآمد وحضور در بازارهای جهانی و…. را از واقعیات های موجود در شرایط فعلی برای راه اندازی و ایجاد شهرک فناوری پیشرفته در استان مرکزی برشمرد.

وی همچنین، تسهیل و حمایت در به کارگیری و اشاعه فناوری های نو و سطح بالا در کسب و کارهای تولیدی، ارتقا و بهبود ساختار کسب و کارهای تولیدی ازطریق تجهیز آن ها به فناوری های برتر، نهادینه سازی و کار آمد نمودن فرآیند تولید و انتقال، جذب، بومی سازی و اشاعه فناوری نوین، استفاده از توانایی ها و قابلیت های دانشجویان و فارغ التحصیلان در این شهرک ها، استقرار نظام تجاری سازی و گسترش کارآفرینی منجر به تولید و ثروت در جامعه را بخشی از اهداف و ماموریت های شهرک فناوری پیشرفته عنوان کرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.