نظام کاری گردشگری در فارس مداوم باشد

به گزارش سایت «تاریخ ما»، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار روز شنبه در آیین تجلیل از دست اندرکاران ستاد خدمات نوروزی، از تلاش های صورت گرفته در راستای برنامه ریزی و مدیریت سفرها در استان تقدیر کرد.

وی به گزارش های ارایه شده دستگاه های اجرایی استان پیرامون خدمات رسانی به مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: گزارش های ارایه شده نشان از تلاش های مضاعف همه بخش ها در خدمات رسانی به مسافران و بهبود شرایط نسبت گذشته است.

استاندار فارس همچنین به سابقه دیرینه این استان در ابعاد مختلف فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: براساس آمار بیش از سه هزار اثر ثبت شده تاریخی و گردشگری در استان فارس وجود دارد که چهار اثر آن به ثبت جهانی رسیده است.

تبادار  با تاکید بر اینکه زمینه گردشگری باید روز به روز در استان فارس ارتقا یابد، افزود: به لحاظ پرآوازه بودن استان فارس و شیراز ، روز به روز افزایش سفر را خواهیم داشت که باید در این زمینه برنامه لازم صورت بگیرد.

وی با تقدیر از تلاش تمامی دستگاه های اجرایی در مدیریت سفرهای نوروزی در استان تاکید کرد: باید یک نگاه مدیریتی جامع برای مجموعه سفرهای نوروزی و دیگر سفرهای در طول سال داشته باشیم.

استاندار فارس گفت: گردشگری را به عنوان زمینه برجسته امروز اشتغال و اقتصاد می دانیم‌ که باید این‌موضوع در دستور کار قرار گیرد.

تبادار اظهارکرد: باید زیرساخت های لازم را برای رونق گردشگری در ابعاد مختلف دنبال کنیم و آسیب شناسی لازم‌را در این زمینه انجام دهیم.

وی ادامه داد: در زمینه خدمات رسانی به مسافران‌ نسبت به گذشته پیشرفت های فراوانی داشتیم‌ و خیلی خوب است که فکر کنیم در سال گذشته مشکلاتی داشتیم‌ که در سال جاری این مشکلات وجود ندارد و این قابل تحسین است.

استاندار فارس گفت: با همه تلاش های صورت گرفته در ستاد خدمات سفرهای نوروزی نمی توانیم ادعا کنیم در کارمان مشکل وجود نداشته است لذا باید به جد تنگناها و مشکلات و چگونگی رفع مشکلات را در دستور کار قرار دهیم.

تبادار افزود:  برای اینکه تراکم بسیار بالای مسافر را در شیراز نداشته باشیم باید برنامه ریزی های لازم‌ را در سطح شهرستان های استان انجام دهیم.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه فراهم ساختن زیرساخت ها برای سفرها در استان فارس اشاره و بر ضرورت توجه به توسعه زیرساخت ها تاکید کرد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: در حال حاصر نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و نزدیک ۳۰۰ کیلومتر آزاد راه در دستور کار داریم که همچنان باید برای رفع تنگناها در استان تلاش کنیم.

تبادار افزود: ستاد خدمات سفر در استان فارس باید از تمام دستگاه ها مشکلات و تنگناها را درخواست و برای حل ان برنامه ریزی کند و کارهای برجسته صورت گرفته را گسترش دهد.

وی همچنین بر لزوم‌استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای رونق گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: باید سطح خدمات ارایه شده به مسافران را با کیفیت و از نظر قیمتی مناسب کنیم‌.

استاندار فارس تصریح کرد: آرزو دارم‌ کل رونق سفر در استان فارس منتهی به ایام نوروز نباشد و فعالیت ها و نظام کاری در این زمینه مداوم‌ باشد.

تبادار به در دستور کار قرار داشتن طرح ساماندهی تعطیلات کشور اشاره کرد و یادآور شد:  استان ها در نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهوری درخواست در دستور کار قرار گرفتن بررسی تعطیلات پنج شنبه را داشتند که از استان ها خواسته شد پیشنهادهای لازم‌ را ارایه دهند البته این نیز مشکلات زیادی دارد که در حال بررسی است.

وی تاکید کرد: باید برای رونق گردشگری در استان به عنوان یک ضرورت در ابعاد اشتغال و رونق اقتصادی تلاش کنیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.