کاهش مخاطب رسانه ها نیاز به تحلیل و آسیب شناسی دقیق دارد

به گزارش خبرنگارمهر، جلال قلعه شاخانی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان که درسالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزارشد، گفت: وقتی شرکت کنندگان درچنین نشست هایی علی رغم تمامی کاستی ها وکمبودهای موجود حوزه کاری خود به بیان دغدغه ها و مشکلات و مسائل پیش روی خود می پردازند، انرژی بیشتری به ما منتقل می شود که در راستای رفع معضلات تمام تلاش خود را بکار گیریم.

وی عنوان کرد: رسالت اداره کل ارشاد اسلامی بحدی گسترده است که اختیارات و اعتبارات آن جوابگوی تمامی نیازها و انتظاراتی که از آن در جامعه وجود دارد، نیست.

وی لازمه گام نهادن در راستای توسعه فرهنگ و هنر  استان را تقویت این اداره کل خواند و بیان کرد: از آنجا که شهرستان های استان علی رغم تمام ظرفیت های و استعدادهای زیاد مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفتند، توجه ویژه به آنها در اولویت برنامه های ما در سال جاری قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان از دیگر اولویت های این اداره کل را برقراری ارتباط با دستگاه های مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر دراستان ذکر کرد و افزود: خوشبختانه مسئولان ارشد استان بسیار پیگیری مسائل ومشکلات حوزه فرهنگ وهنر هستند و این اتفاق مبارکی است.

قلعه شاخانی با اشاره به اینکه دسته بندی مشکلات در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری  سیاست و راهبرد ارشاد استان است، اظهارداشت: برای نمونه در حوزه تئاتر، نبود مکان و کمبود سخت افزاری  به عنوان مشکل نخست اهالی این عرصه مطرح شده بنابراین احداث پلاتو در تمامی شهرهای استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست با اهالی حوزه های مختلف فرهنگی وهنری استان را آغاز کرده ایم، گفت: همه ما به مسائل ومشکلات اشراف و آگاهی کافی داریم ولی با برگزاری این نشست ها به دنبال دستیابی به زبان مشترک هستیم تا بدین گونه اولویت ها را مشخص کنیم.

وی اضافه کرد: در این نشست ها هدف فقط حرف زدن نیست بلکه تمامی موارد و مسائل مهم و اولویت دار را یادداشت و مورد پیگیری قرار خواهیم داد و نتیجه را در بازه زمانی مشخصی بیان خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه این نشست ها استمرار خواهد داشت، افزود: بی شک یک نفر به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست و دراین زمینه نیاز به هم افزایی برای یافتن راهکارهای موثر هستیم.

قلعه شاخانی عنوان کرد: اینکه تمام منبع درآمد رسانه ها از آگهی تامین می شود امری ناخوشایند است و قطعا  اگر استان ما توسعه یافته بود و یا رسانه هایمان مخاطب بیشتری داشتند، این اتفاق را شاهد نبودیم.

وی با اشاره به اینکه اگر نشریه فروش زیادی داشته باشد دیگر نیاز به آگهی نخواهد داشت، بیان کرد: موضوعی که باید صاحبان نشریات به آن توجه کنند، اهمیت قائل شدن برای دغدغه های مخاطبان خود هستند که بی شک این یکی از مهمترین راه های جذب مخاطب است.

وی اظهارداشت: تحلیل و آسیب شناسی دقیق و علمی و کارشناسی نیاز است که از وضعیت رسانه های استان  انجام تا موانع سد راه آنها شناسایی شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه در شبکه توزیع  نشریات مشکل داریم، گفت:  در این پروسه علاوه بر محتویات نشریات، ظاهر دکه های مطبوعاتی هم درراستای فروش آن تاثیرگذار است.

قلعه شاخانی بیان کرد: هر زمان که انتظارات با امکانات و مقدورات موجود یکسان نباشد ناامیدی بوجود می آید لذا باید تصمیمات خود را برمبنای اعتبارات، واقعیات و امکاناتی که در اختیار داریم، بگیریم.

وی اضافه کرد: در راستای رفع دغدغه های اهالی رسانه در چارچوب قوانین نگاه حمایتی و عادلانه ای خواهیم داشت و قطعا آگهی ها برای حمایت از نشریه اعطا خواهد شد و دراین زمینه مبنای ما افراد نیستند.

وی یکی از نقاط قوت توزیع آگهی ها را شفاف سازی در این رابطه خواند و بیان کرد: علاوه برسامانه سراسری که دراین راستا فعال است کارگروه استانی ساماندهی ونظارت بر توزیع آگهی ها را تشکیل داده ایم تا این اقدام به طور هفدمند انجام شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: براساس قانون خبرگزاری های هم می توانند آگهی دریافت کنند واین مهم فقط مختص نشریات مکتوب نیست.

قلعه شاخانی عنوان کرد: انتظاری که ما از رسانه های مکتوب به ویژه نشریات محلی داریم این است که به طور منظم در طول هفته منتشر شوند تا ما در توزیع آگهی ها با مشکل مواجه نشویم.

گفتنی است، در این نشست که چهار ساعت به طول انجامید جمعی از مدیران مسئول نشریات سراسری و محلی و خبرنگاران خبرگزاری های استان به بیان مشکلات ودغدغه های خود پرداختند که بیشترین مبحث مطرح شده هم مربوط به نحوه توزیع آگهی ها، بیمه و مسکن بود.

 

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.