اعزام هیات تجاری از خراسان شمالی به سه کشور همسایه تا پایان امسال

سعید پورآبادی در نشست خبری که سوم آذرماه در محل این اتاق برگزار شد، اظهارکرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر این است تا سه هیات تجاری تا پایان سال به سه کشور عراق، دبی و عمان اعزام شوند.

وی با اشاره به اعزام هیات تجاری به استان آلماتی کشور قزاقستان طی چند روز اخیر گفت: طی این سفر چهار تفاهم نامه منعقد شد.

پورآبادی افزود: اختصاص زمین به مساحت ۱۰ هکتار در شهر آلماتی برای خراسان شمالی به منظور ایجاد زیرساخت هایی همچون نمایشگاه، سردخانه، هایپرمارکت و … یکی از دست آوردهای این سفر بوده است.

وی ادامه داد: اختصاص یک دفتر در محل استانداری شهر آلماتی کشور قزاقستان به اتاق بازرگانی این استان یکی دیگر از دست آوردهای این سفر بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر آن اختصاص دفتری جهت انجام پژوهش برای دانشمندان و پژوهشگران خراسان شمالی در حوزه کشاورزی و سایر حوزه ها با پژوهشگران آلماتی در آن منطقه از دیگر توافقاتی بود که در این سفر انجام شد.

وی ادامه داد: موافقت برای اخذ زمین به سرمایه گذاران خراسان شمالی جهت انجام کشت های فراسرزمینی در آن کشور از دیگر دست آوردهای سفر بود.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی، صنایع و معادن خراسان شمالی تاکیدکرد: علاوه بر آن تجار اعزامی نشستی را در ساختمان شهرداری نیز داشتند که برای برگزاری نوروزگاه در خراسان شمالی با حضور مسئولان این کشور توافقاتی صورت گرفت.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.