رئیس اتاق بازرگانی گرگان: توزیع منابع ارزش افزوده عادلانه باشد

علی محمد چوپانی امروز جمعه پنجم آذرماه در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در گرگان برگزار شد، با اشاره به اینکه ضرورت حمایت از بخش خصوصی و تامین اعتبار پروژه های کلان باید از اولویت های اقتصادی استان باشد، اظهار کرد: بخش خصوصی در استان گلستان آماده همکاری کامل با دولت در راستای توسعه پایدار و همه جانبه استان است.

وی با بیان اینکه هدف گذاری رشد ۸ درصدی اقتصاد، خاطرنشان کرد: رسیدن به این رشد اقتصادی قطعا نیازمند منابع اعتباری ملی و کلان است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با تاکید بر اینکه منابع اعتباری بانک های استان گلستان رو به پایان است، ادامه داد: باید به این بانکها تزریق اعتبار شده و به موازات آن نیز بانک های خصوصی نیز به میدان کمک به فعالان اقتصادی بیایند تا با همدلی بیشتر شاهد رونق نسبی اقتصادی باشیم. 

چوپانی با انتقاد از شیوه توزیع اعتبارات حوزه مالیات بر ارزش افزوده در سطح کشور، تصریح کرد: امروز سهم اعتباری ما از مالیات بر ارزش افزوده نسبت به برخی استان ها قابل مقایسه نیست.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر اصلاح نظام توزیع عواید مالیات بر ارزش افزوده بیم استانها، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما جمع آوری مالیات به صورت ملی و تقسیم آن بنا بر دو شاخص جمعیت و محرومیت بین استانها است. 

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.