دستور هنیه برای بسیج مواضع علیه اقدام انگلیس

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری آناتولی، طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی با اشاره به درج رسمی این جنبش در فهرست “تروریستی” انگلیس اظهار کرد: هنیه دستور داد تا به منظور مقابله با تصمیم اخیر انگلیس علیه حماس، برای بسیج حداکثری مواضع در حمایت از مسئله فلسطین به ویژه در سطوح عربی، اسلامی و بین‌المللی تلاش شود.

وی گفت: انگلیس با اتخاذ این موضع خارج از قوانین بین‌المللی و حقوق بشر، بار دیگر بر حمایت خود از طرح اشغالگری صهیونیست‌ها تأکید می‌کند.

النونو افزود: مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس در حال ثبت وضعیتی از پیشرفت و موفقیت در سطح حمایت بین‌المللی است، اما رژیم اشغالگر شاهد کاهش حمایت‌های بین‌المللی است و تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند جنایات خود را از جهان یا غرب پنهان کند.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم انگلیس نمی‌تواند مواضع حماس را چه در قبال قدس و چه در قبال اصول ثابت‌ مسئله فلسطین تغییر دهد.

وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که رسما کلیت جنبش حماس را در فهرست گروه‌های “تروریستی” درج کرده است.

گردان عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، از سال ۲۰۰۱ در انگلیس غیرقانونی اعلام شد و امروز کلیت آن، یعنی هم شاخه سیاسی و هم نظامی، غیرقانونی‌اند.

وزیر کشور انگلیس جمعه گذشته اعلام کرد که دیگر امکان ندارد میان این دو تفاوتی قائل شد و اعلام کرد که دولت قصد دارد کلیت حماس را “تروریستی” اعلام کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.