احداث ۱۳ نیروگاه برق با مقیاس کوچک در نواحی صنعتی مازندران

 یاسر امینی با اشاره به دستورالعمل سازمان صنایع کوچک درخصوص حمایت از ساخت نیروگاه های برق با مقیاس کوچک گفت: نیروگاه‌های برق با مقیاس کوچک با کم کردن فاصله محل تولید و مصرف برق، موجب کاهش تلفات برق می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران بیان کرد: تاکنون ۱۳ قرارداد با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرکها و نواحی صنعتی استان، به‌منظور احداث نیروگاه برق با مقیاس کوچک منعقد شده است.

وی افزود: احداث نیروگاه‌های برق با مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی، تأمین برق پایدار، کاهش خاموشی و افزایش بهره‌وری اقتصادی را به همراه دارد.

امینی تاکید کرد: تعداد ۱۰ نیروگاه با مقیاس کوچک با ظرفیت تولید ۱۱۶ مگاوات برق در شهرکهای صنعتی بشل سوادکوه شمالی، شهید مصطفی خمینی ساری، شهدای محمودآباد، جمشیدآباد آمل، بابلسر، رستمکلا قائم شهر، بندپی شرقی، ساری۲ و ناحیه صنعتی گهرباران احداث و به بهره برداری رسیده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۳ نیروگاه با مقیاس کوچک نیز در شهرک های صنعتی نکا و امامزاده عبداله آمل و ناحیه صنعتی گهرباران، توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در مرحله ساخت و ساز قرار دارند که با راه اندازی آنها ۱۷ مگاوات برق تولید خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران،امینی تصریح کرد: برای احداث این ۱۳ نیروگاه برق با مقیاس کوچک مجموعاً ۴۱هزار و ۹۹۸ مترمربع زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی مازندران به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شده که مجموعاً ۱۳۳ مگاوات برق تولید می کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.