واکنش قذافی به جلسه بررسی شکایتش درباره رد صلاحیت شدن او در انتخابات

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از صدی البلد، سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در توییتر نوشت: وکلا بعد از مخالفت با بررسی اعتراض نسبت به کنار گذاشتن من از انتخابات، جلسه دادگاه را ترک کردند.

یک منبع امنیتی امروز، یکشنبه گفت، دادگاه تجدیدنظر سبها در جنوب جلسه ویژه بررسی اعتراض ارائه شده از سوی سیف الاسلام قذافی را آغاز کرد.
چهارشنبه کمیسیون انتخابات لیبی لیست اولیه شامل ۷۳ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۴ نوامبر و لیست دیگری از ۲۵ نفر حذف شده منتشر کرد که سیف الاسلام جزو خط خورده‌ها بود. 

این منبع که از اداره امنیت ملی سبها بود به آناتولی گفت، اعتراض ارائه شده از سوی قذافی توسط خالد الزائدی وکیل او ارائه شد.

امنیت این دادگاه از سوی گردان‌های طارق بن زیاد وابسته به خلیفه حفتر، فرمانده ارتش شرق لیبی تامین شده بود.

سیف الاسلام قذافی پنج‌شنبه نیز در پیامی به لیبیایی‌ها به رغم حذف شدنش ار دور رقابت‌های انتخاباتی از آنها خواسته‌ بود کارت‌های انتخاباتی خود را بگیرند.

او نوشته بود: برادران و خواهران من ناراحت و مایوس نباشید، خدا با ماست و ما همه باید به مسیر تحویل گرفتن کارت‌های انتخاباتی با قدرت ادامه دهیم.

در ۱۸ نوامبر توییتر، حساب کاربری قذافی را چند ساعت بعد از باز شدن آن، بست؛ اما این بستن چند روز ادامه نداشت و دوباره باز شد.

کارت‌های انتخاباتی جزئی اساسی از روند رای گیری ماه آینده میلادی هستند بدون آن هیچ لیبیایی نمی‌تواند رای بدهد.

براساس آمار رسمی کمیسیون عالی انتخابات لیبی، کل کارت‌هایی که تحویل رای دهندگان شده تا ۲۴ نوامبر بیش از یک میلیون و ۹۶۲ هزار کارت بوده در حالیکه توزیع این کارت‌ها ۲۸ نوامبر جاری پایان می‌یابد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.