فرانسه: با انگلیس مذاکره می‌کنیم، اما اسیر سیاست داخلی آن نمی‌شویم

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس و فرانسه همین حالا هم بر سر قوانین تجارت پس از بریگزیت و حقوق ماهی‌گیری با یکدیگر مناقشات زیادی دارند و هفته گذشته نیز در پی غرق شدن ۲۷ مهاجر در تلاش برای عبور از کانال “مانش”، روابط دو کشور وخیم‌تر شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در نامه‌ای که در توییتر منتشر کرد، پنج اقدام را برای بازداشتن مهاجران از این سفر مخاطره‌آمیز مطرح کرد که در یکی از این اقدامات، جانسون به امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پیشنهاد استرداد مهاجران غیرقانونی به فرانسه را داد؛ اقدامی که خشم پاریس را برانگیخت.

فرانسه در مقابل، دعوتش از پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس را برای شرکت در نشستی با همتایان اروپایی در مورد مسئله مهاجران .

ژرالد درمنن، وزیر کشور فرانسه پس از دیدار با همتایان خود از بلژیک، آلمان و هلند در شهر “کاله” فرانسه، به خبرنگاران گفت: انگلیس (تنها) از اتحادیه اروپا خارج شد، از دنیا که خارج نشده است! ما باید به صورت جدی بر روی این مسائل کار کنیم، بدون اینکه اسیر سیاست داخلی انگلیس باشیم.

وی افزود که لحن لندن در گفت‌وگوهای خصوصی، با لحنش در صحنه عمومی متفاوت است.

درمنن گفت، فرانسه سال هاست که مسئله مهاجرت غیرقانونی به انگلیس را مدیریت کرده است و اکنون زمان آن رسیده که لندن از خواب ۲۵ ساله خود بیدار شود.

او گفت: اگر مهاجران به کاله، دانکرک یا بخش‌های شمالی فرانسه می‌آیند، به این خاطر است که جذب سیاست‌های انگلیس، خصوصا شرایط کار در این کشور شده‌اند که امکان کار کردن بدون نیاز به مدارک شناسایی را فراهم آورده است. انگلیس باید مسئولیت را بر عهده گرفته و “جاذبه‌های اقتصادی”اش را کاهش دهد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.