دو سارق طلافروشی پلدختر و یک متهم طلافروشی دلفان فراری هستند

محمد رزم در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده‌های سرقت مسلحانه در شهرستان‌های پلدختر و دلفان، اظهار کرد: دو پرونده مهم در خصوص سرقت مسلحانه از طلافروشی در دست بررسی داشتیم که یکی از پرونده‌ها مربوط به پلدختر بود که در این راستا پنج تا شش نفر تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی ادامه داد: کمتر از یک هفته این افراد شناسایی، دستگیر و در بازداشت موقت به سر می‌برند.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: این سارقان به انجام چندین سرقت مسلحانه در شهرستان‌های خرم‌آباد، الشتر و دورود نیز اقرار کردند؛ دو نفر اصلی این پرونده فراری هستند و این پرونده معطل دستگیری آنان است.

رزم تاکید کرد: ناجا هرچه سریعتر نسبت به شناسایی و دستگیری این افراد اقدام کند.

وی با بیان اینکه جلسه ستاد جرائم خاص با حضور مدیرکل اطلاعات، فرماندهان نیروی انتظامی، سپاه و ارتش، معاون اطلاعات سپاه، دادستان و قضات ویژه تشکیل شده است، عنوان کرد: کمیته مشترکی از مسئولین فوق با مسئولیت فرماندهی نیروی انتظامی استان تشکیل شده است؛ دو سارق طلافروشی پلدختر و یک متهم طلافروشی شهرستان دلفان فراری هستند.

رئیس شورای قضایی لرستان اضافه کرد: متهمین نزدیک به ۱۹ پرونده قتل عمدی که از سال ۸۰ به بعد رخ داده شناسایی شدند که فراری هستند و ۱۰ پرونده دیگر وجود دارد که اصل قتل محرز است اما سرنخی از شناسایی قاتل وجود ندارد که این موارد در جلسه فوق مطرح شد.

رزم در خصوص سرقت مسلحانه طلافروشی شهرستان دلفان گفت: در این شهرستان دو سرقت مسلحانه انجام شده که یکی از سارقین با چکش  شیشه طلافروشی را می‌شکند و ۹۷ گرم طلا را به سرقت می‌برند که متاسفانه براثر تیراندازی آنان به خاطر ایجاد رعب و وحشت در بین مردم، یک نفر زخمی شد و یک نفر دیگر به قتل می‌رسد.

وی با تاکید براینکه ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و شلیک به آنها در قالب حکم محاربه قرار می‌گیرد که باید این پرونده در دادگاه کیفری یک بررسی شود، تصریح کرد: تلاشمان این است که متهمان اینگونه جرایم مهم به صورت علنی محاکمه شوند و از طریق رسانه ملی روند رسیدگی پخش شود.

رئیس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: دادگاه رسیدگی به حادثه تروریستی بهمن ۹۷ پمپ بنزین دره‌گرم خرم‌آباد به صورت علنی برگزار و پرونده آن قطعی و دو متهم به اعدام محکوم شدند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.