افزایش جانباختگان کرونایی کهگیلویه و بویراحمد به ۱۰۱۷ نفر

 دکتر پرویز یزدان‌پناه گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته دو بیمار کرونایی در این استان جان خود را از دست دادند.

وی افزود: هم اکنون ۱۷۲ بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که ۷۴ نفر مبتلای قطعی و ۱۶ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۸۲ هزار و ۲۶۴ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان‌پناه تصریح کرد: از ۴۳۷ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست های PCR و رپید تست می باشد حدود ۲۴ درصد موارد مثبت بودند بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، دنا و کهگیلویه می باشند.

وی عنوان کرد: سوش جدید ویروس کرونا به نام “اُمیکرون” با سرعت زیادی در  انتشار است، این سویه مسری‌ترین ویروس شناخته شده است به طوری که در کمترین زمان ممکن تنفس در هوای آلوده یا در کنار یک فرد آلوده می‌تواند باعث ابتلا شود.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: احتمالا طی هفته های آینده این ویروس به کشورمان خواهد رسید بنابراین خواهشمند است کسانی که اصلا واکسن نزده اند و یا دوزهای واکسن را کامل نزده اند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا چنانچه مبتلا به کرونای آفریقایی شدند شاهد مرگ و میر و عوارض احتمالی نشوند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.