هرمزگان پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری دریایی و تعطیلات زمستانه دارد

به گزارش «تاریخ‌ما»، ‌احمد دانیالی صبح امروز در آئین تکریم مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان و معارفه سرپرست جدید، افزود: سازمان میراث فرهنگی از ادغام سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل شده است، بخش میراث که فرهنگ و قدمت ایران را نشان می‌دهد و همه، ایران را با این قدمت می‌شناسند و ما در دنیا کشوری تمدن ساز بوده‌ایم و در تمدن بشری نقش مهمی ایفا کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در اقلیم آب و هوایی ما کشوری منحصر به فرد هستیم و از شمال به جنوب و شرق و غرب با اقلیم‌های مختلف روبه‌رو هستیم که این موضوع جاذبه خوبی برای گردشگران دنیا است.

این مقام مسئول بابیان اینکه نگاه به نیرو‌ها و ظرفیت‌های مدیریتی درون سازمانی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است، اضافه کرد: همچنین در حوزه صنایع‌دستی، هنرمندان این مرز وبوم به عنوان سفیران ذوق و هنر و سایقه ایرانی در دنیا معروف هستند و در تمام دنیا میراث فرهنگی به عنوان یک برند می‌تواند مطرح باشد.

دانیالی تصریح کرد: میراث فرهنگی می‌تواند در تمام دنیا مطرح باشد و این هنر و پیشینه تاریخی سبب شده تا اسلام‌ستیزی و ایران‌هراسی رنگ ببازد.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور بیان کرد: خدمتگزاری به مردم هرمزگان امری بزرگ است که این افتخار بزرگی برای مختاری است که در قامت معونت توانست خود را به اثبات برساند و امروز امانت‌دار پست جدیدی باشد و امیدوارم بتواند از این رسالت امانت‌داری کند.

وی عنوان کرد: ضیایی اقدامات بزرگی در میراث فرهنگی هرمزگان انجام داد و توانست بودجه‌های خوبی را جذب کند و از علم و تجربه خود در این حوزه استفاده کرد.

دانیالی بابیان خاطراتی از دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امیدواریم که سال‌های جهادی دفاع مقدس در این دوران نیز اتفاق بیفتد و ما آن دوران را درک کردیم با وجود کمبود‌ها و فشارهای بین‌المللی و جنگ اما با امید و توان زندگی می‌کردیم و امیدوارم این فضا امروز نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری دریایی و تعطیلات زمستانه دارد، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت به نحوی درست بهره گرفت تا شاهد رونق گردشگری و افزایش اشتغال در این استان باشیم.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور در پایان گفت: درآمد گردشگری برخی کشورها همچون ترکیه با درآمد نفتی کشورهای نفتخیز برابری می کند پس باید هرچه زودتر نگاه‌مان به این حوزه تغییر یابد.

به گزارش «تاریخ‌ما»، صبح امروز آئین تکریم “محسن ضیایی” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان و معارفه “اشکان مختاری”سرپرست جدید میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان در حالی برگزار شد که استاندار و معاونینش در این مراسم حضور نداشتند.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.