ایجاد موزه های جدید در شهرستان های خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمدرضا پهلوان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: یکی از سیاست های اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در سال جدید ایجاد موزه های جدید و تخصصی و مردم شناسی بوده و بر همین اساس در نظر داریم برای هر یک از شهرستان هایی که فاقد موزه هستند ، حداقل یک موزه تاسیس کنیم.

وی افزود:نظر به ظرفیت بالای تاسیس موزه در خراسان رضوی  شهرستان هایی که فاقد موزه هستند در اولویت اول قرار دارند و در همین راستا شهرستان های رشتخوار،کاشمر، بجستان و کاخک  جز این دسته از شهرستان ها هستند  که از موزه بر خوردار نیستند و مطالعات اولیه و بررسی های لازم صورت گرفته است.

پهلوان تصریح کرد:استقبال دستگاه های اجرایی و شهرداری ها موجب خواهد شد عملیات تاسیس موزه در این شهرستان ها سرعت گیرد و تاکنون شهرداران شهرهای بایگ،کاخک و ملک اباد  و تایباد از ایجاد موزه استقبال خوبی به عمل آورده اند.

وی گفت:راه اندازی موزه های مردم شناسی و تخصصی با توجه به داشته های تاریخی و فرهنگی شهرستان ها از دیگر برنامه های اولویت دار این اداره کل است.

مدیر موزه های خراسان رضوی بیان کرد:امروزه موزه ها ، نقش حیاتی و هویت ساز در همه جوامع دارندو شایسته است که تمامی دستگاه های اداری نسبت به هویت سازی و احیای هویت خود تلاش کنند و برای تعالی هر سیستم ، احیای این هویت ها ضروری است چرا که علاوه بر ایجاد یک جاذبه تاریخی ، فرهنگی و گردشگری نسبت به جذب توریست  و گردشگر به چرخه اقتصاد شهرستان ها کمک شایان توجهی خواهد کرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.