۱۱۰ گفتمان دینی ویژه اولیاء و مربیان مدارس استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت‌الاسلام علی شکری در دیدار ظهر ظهرشنبه خود با رابطان فرهنگی و اجرایی طرح گفتمان دینی تبلیغات اسلامی سمنان به میزبانی مجتمع ولایت این، از برگزاری ۱۱۰ گفتمان دینی ویژه مربیان و اولیاء دانش آموزان در استان خبر داد و بیان کرد: این گفتمان‌ها با محوریت تربیت اسلامی و صحیح دانش آموزان، نحوه برخورد با نوجوان در سن بلوغ و تکالیف دینی در هنگام سن تکلیف، روان‌شناسی نوجوان و … برگزارشده است.

وی افزود: در این گفتمان‌ها که با حضور کارشناسان مجرب و اساتید دانشگاه از ابتدای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ برگزارشده، مسائلی چون سبک زندگی اسلامی، فرایض دینی، نحوه صحیح تربیت دینی بر پایه اصول اعتقادی و همچنین دوری از آسیب‌های اجتماعی برای مربیان و خانواده‌ها تبیین می‌شود.

رشد ۷۵ درصدی گفتمان‌های اولیا و مربیان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین از رشد ۷۵ درصدی گفتمان‌های دینی برای مربیان و اولیای دانش آموزان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ سال ۶۳ گفتمان دینی با این گروه مخاطب برگزارشده بود که در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ این تعداد به ۱۱۰ جلسه رسیده است.

شکری دلیل افزایش چشم‌گیر گفتمان‌های دینی مدارس را تغییر رویکرد برگزاری گفتمان دینی در دو سال اخیر دانست و تأکید کرد: در سنوات گذشته جلسات گفتمان فقط برای دانش آموزان برگزار می‌شد که از سال ۹۵ این امر به خانواده‌ها و مربیان نیز تسری پیدا کرد چراکه نحوه صحیح کنترل و هدایت دانش آموزان امری بسیار مهم در تربیت دینی و اسلامی آن‌ها است.

وی افزود: بالا رفتن سطح عمومی آگاهی‌های اولیاء و مربیان دانش آموزان و افرادی که به‌صورت مستقیم باتربیت درون خانواده و یا مدرسه دانش آموزان در ارتباط هستند محور اصلی گفتمان‌های تبلیغات اسلامی است که باعث تثبیت بیشتر فراگیری محتوای علمی و آموزشی دانش آموزان می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در پایان بیان داشت: ۲۲ گفتمان با موضوع دین وزندگی، ۳۴ جلسه گفتمان با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ۳۵ جلسه آموزشی و توجیهی با موضوع ارتقاء سواد رسانه‌ای و ۱۹ جلسه با موضوع اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مجموع تمام گفتمان‌هایی است که برای اولیاء و مربیان دانش آموزان استان طی سال تحصیلی جاری برگزارشده است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.