آزمایشگاه آسیب شناسی پزشکی قانونی نیاز به متخصص پاتولوژی دارد

به گزارش سایت «تاریخ ما»، بابک سلحشور اظهار کرد: این آزمایشگاه به منظور ارائه پاسخ سریعتر به مراجع قضایی نیازمند جذب نیروی متخصص پاتولوژی است.

سلحشور در ادامه افزود: سال گذشته، ۶۱۵ جسد از طرف مراجع قضایی برای معاینه و تعیین علت مرگ غیر طبیعی به پزشکی قانونی خراسان شمالی ارجاع داده شده که نسبت به سنوات گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته ۲۳ هزار و ۸۴۱ مورد از پرونده های قضایی خراسان شمالی به منظور معاینه به پزشکی قانونی ارجاع داده شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی بیان کرد: در سال ۹۶ آمار بخش های آزمایشگاه، متوفیات و کمیسیون های برگزار شده افزایش دارد و در بخش معاینات نیز کاهش آمار داشته ایم.

سلحشور گفت: همچنین در این مدت سه هزار و ۴۲۷ آزمایش انجام شده که در مقایسه با سال ۹۵ معادل ۳۴ درصد رشد دارد به طوری که سال ۹۵ تعداد دو هزار و ۵۶۵ آزمایش انجام شده بود.

وی اضافه کرد: از کل آمار سال ۹۶ تعداد دو هزار و ۶۰۱ مورد در بخش سم شناسی و ۸۲۶ مورد آزمایش در بخش سرولوژی انجام گرفته اند.

این مسئول اظهار کرد: تجهیز بخش سم شناسی آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان شمالی منجر به رسیدن سطح سه شد و در نتیجه توان این مجموعه در بررسی انواع پرونده ها سبب کاهش وابستگی آزمایشگاه استان به استان های قطب شده است.

سلحشور عنوان کرد: در سال ۹۶تعداد ۱۳۱ کمیسیون‌ در این استان برگزار شد که به نسبت سال گذشته دو درصد افزایش دارد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.