مرکزی کمترین بهره را از افزایش تخت های بیمارستانی کشور برده است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، علی اکبر کریمی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از خیران حوزه سلامت استان مرکزی که با حضور وزیر بهداشت در اراک برگزار شد، اظهار داشت: افزایش قریب بیش از ۲۵هزار تخت بیمارستانی در دولت، از افتخارات حوزه درمان به شمار می رود، اما استان مرکزی به لحاظ ظرفیت های درمانی و تخت بیمارستانی از میانگین کشوری بسیار پایین تر است و جزو استان هایی به شمار می رود که کمترین بهره را برده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم طی ۱۸ ماه آینده بیمارستان ولیعصر اراک به بهره برداری برسد، افزود: کمبود پزشک متخصص از دیگر مشکلات استان مرکزی و شاید دیگر استان های  کشور باشد. همه پزشکان متخصص پس از کسب تجربه و به اصطلاح ارتقا به سمت پایتخت مهاجرت می کنند که این چالش بزرگ درمانی باید آسیب شناسی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ضمن در خواست ایجاد یک مرکز مطالعات آلودگی های زیست محیطی در اراک بیان داشت: استان مرکزی به عنوان معین استان تهران است که در مواقع بروز بحران بایستی پشتیبانی کند، اما این استان معین خود فاقد زیر ساخت های لازم برای این وظیفه حمایتی است.  

کریمی ادامه داد: ایجاد طرح بزرگ مثل طرح ۱۰۰۰ تختخوابی که مقدمات آن در ستاد وزارتخانه و استان دنبال شده، می تواند علاوه بر تامین نیازهای استان، به عنوان پشتیبان و معین پایتخت هم در استان و هم در سطح کشور عمل کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی فقدان اورژانس هوایی را از دیگر کمبودهای استان مرکزی عنوان و تاکید کرد رفع آن در دستور کار قرار گیرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.