مدیریت متزلزل شرکت شهرک های صنعتی کردستان به تولید ضربه زده است

به گزارش خبرنگارمهر، محمودرضا مهرورز امروز سه شنبه در سومین جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کردستان که در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان تشکیل شد،  گفت:  براساس آسیب شناسی که از مجموعه بازرسی های انجام شده دراستان بدست آمده، تایید اجرای برخی از طرح ها دراین استان جای تامل دارد.

وی عنوان کرد: برخی از واحدهای تولیدی به دلیل نوسانات ارزی و بازار عرضه وتقاضا دچار رکود اقتصادی شدند و توانایی بازپرداخت تسهیلات بانکی خود را ندارند.

وی اظهارداشت: بررسی های انجام شده ما نشان داده درتصویب برخی از طرح ها دراستان عده ای از مسئولان اعمال نفود داشتند و فرد صاحب واحد توانایی و تخصص لازم برای انجام این کار را نداشته است.

مدیرکل بازرسی کردستان ادامه داد: به چنین فردی زمین دولتی و تسهیلات بانکی اختصاص داده شده است با این وجود نتوانسته کار را پیش ببرد و حال مقروض بانک شده و با مشکلات زیادی هم مواجه شده است.

مهرورز بیان کرد: می طلبد نهادها وسازمان هایی هم چون جهاد کشاورزی، صنعت، معدن وتجارت، شرکت شهرک های صنعتی که متولی صدور مجوز واحدهای تولیدی و صنعتی وغیره دراستان هستند از توانمندی متقاضیان اطمینان کسب و بعد با درخواست او موافقت کنند.

وی یادآورشد: مدیریت متزلزل شرکت شهرک های صنعتی کردستان منجر به واردشدن آسیب به تولید وسرمایه گذاری در استان شده است و امیدواریم با تعیین مدیریت جدید این مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت های صنعتی جدیدی که در حال احداث دراستان هستند با مشکل معارض مواجه شدند، افزود: این شرکت در نقاطی اقدام به خرید زمین کرده که مستحق للغیر بوده است.

مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی کردستان که هنوز حکم مدیریت او به طور رسمی اعلام نشده است، در این جلسه گفت: بیش از ۵۰ درصد مباحث و فعالیت های این شرکت به مسائل حقوقی اختصاص دارد.

احمد خسروی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی نخستین حلقه حمایت از تولید ایرانی است، بیان کرد: در بحث تملک اراضی برای ساخت شهرک های صنعتی گره ها و مشکلات فراوانی دراستان ما وجود دارد.

وی اظهارداشت: درخواست ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به اراضی صنعتی وتعیین تکلیف آنها در کمترین زمان ممکن را از مجموعه قضایی استان داریم.

وی ادامه داد: شهرک شماره چهار سنندج را باید تا ۶ ماهه دوم امسال برای بهره برداری آماده کنیم که متاسفانه به دلیل وجود معارض عملیات اجرایی این پروژه متوقف شده است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.