آموزش های پیش از ازدواج در کاهش آمار طلاق موثر است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، مریم بیدخام در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان قزوین که روز سه شنبه دراستانداری برگزار شد اظهارداشت: سیاست های ابلاغی جمعیت کشور از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی باید مورد توجه مدیران دستگاههای ذیربط قرار گیرد و برنامه ها در این مسیر تدوین و اجرایی شود.

وی بیان کرد: در خصوص جمعیت باید اذعان کرد خانواده های کم درآمد که وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند به فرزندآوری اشتیاق بیشتری دارند ولی در میان خانواده های متوسط جامعه و متمول شاهد تک فرزندی هستیم که این روند باید فرهنگ سازی شود.

مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: باید ابزارهای تشویقی برای افزایش جمعیت را در ادارات و جامعه مورد توجه قرار دهیم در حالی که امروز در برخی شرکتها و ادارات و یا واحدهای صنعتی اگر زنی بچه دار شود با مشکلاتی مواجه خواهد شد که ما باید این موانع را برطرف کنیم.

وی گفت: آموزش های پیش از ازدواج در میان زوج های جوان و نیز خانواده ها باید جدی گرفته شود و در این میان انتخاب زمانهای مناسب برای آموزش مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم به کاهش آمار طلاق کمک کنیم.

بیدخام اظهارداشت:پرهیز از موازی کاری و مشخص کردن وظایف کمیته ها می تواند در برنامه ریزی بهتر به متولیان امر کمک کند و ما نیز با استفاده از همه ایده ها امیدواریم بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم.
   

   

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.