ضرورت بازنگری در سند جامع توسعه گردشگری استان ایلام

به گزارش «تاریخ‌ما»،«سید غلامرضا حسینی»، در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام اظهار کرد: در بحث توریسم ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه روستایی وجود دارد که به خوبی شناسایی و مورد توجه واقع نشده‌اند.

وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی توانسته است اقدامات آموزشی و پژوهشی خوبی در سطح کشور انجام دهد، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، مجوز تأسیس مرکز فوق تخصصی توریسم دریافت شده تا هم کار آموزشی ثمربخش از قبیل آموزش لیدر تورهای گردشگری صورت گیرد و هم پژوهش‌های مفید برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان انجام شود.

حسینی سند توسعه گردشگری استان را حائز اهمیت دانست و گفت: در صورت تنظیم و به روزرسانی این سند، ارتباطاتی که باید بین دستگاه‌های اجرایی برای توسعه توریسم ایجاد یا تقویت شوند دیده می‌شود و جایگاه اداره‌کل گردشگری به‌درستی تعیین خواهد شد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی توریسم را اقتصاد بی‌وزن خواند و با اشاره به این‌که در این حوزه دو موضوع آموزش و تقویت بخش خصوصی بسیار مهم است، تصریح کرد:  هر کدام از مسئولان باید در این حوزه مسئولیتی را به عهده بگیرند تا این حوزه آنگونه که لازم است، تقویت شود.

وی اظهار کرد: نرخ ناباروری در غرب کشور بیش از نرم کشوری است و می‌توان با ایجاد مرکز درمان ناباروری قابلیت جذب توریسم سلامت را به وجود آورد.

«عبدالمالک شنبه‌زاده»، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته صنعت گردشگری در آینده به صنعت اول دنیا تبدیل خواهد شد، چون صنعتی پاک است که به محیط‌زیست صدمه وارد نمی‌کند، به جوامع و فرهنگ‌ها احترام می‌گذارد و 60 تا 70 درصد آن مبتنی بر فکر و ایده است.

وی ایلام را در همه تقسیم‌بندی‌های گردشگری از قبیل تاریخی، طبیعی، اقوام، دفاع مقدس و مذهبی مستعد دانست و گفت: ایلام با همه این پتانسیل‌ها، در حوزه گردشگری ناشناخته مانده است.

شنبه‌زاده سند توسعه گردشگری استان را نیازمند بازنگری برشمرد و افزود: در این سند به‌علت قدیمی بودن، بسیاری از الزامات جدید از جمله رویداد اربعین دیده نشده است.

وی صنعت گردشگری را پازلی دانست که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بخش کوچکی از آن است و افزود: در سند جامع توسعه گردشگری باید سهم و وظایف هر یک از ادارات و ارگان‌ها در حوزه گردشگری تعریف شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تصریح کرد: موانع گردشگری استان قابل رفع هستند، اما این امر در صورتی محقق خواهد شد که تبدیل به خواست و دغدغه همگی شود.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.