سفیر ایران در لاهه: شمار بازدید توریست‌های هلندی از ایران افزایش پیدا کرده است

به گزارش «تاریخ‌ما»، علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند طی سخنانی در مراسم افتتاحیه برگزاری نمایشگاه در مورد تاریخ و تمدن ایران در هلند را یک ابتکار مهم و یک فعالیت فرهنگی بزرگ ارزیابی کرد که بازدید کنندگان از آن را به سفری به تاریخ یکی از قدیمی‌ترین و جالب‌ترین فرهنگ‌ها در جهان می برد.
 

وی تصریح کرد: این نوع همکاری‌های فرهنگی بین ایران و هلند می‌تواند زمینه ساز شناخت بهتر دو ملت از یکدیگر شده و مناسبات دو کشور را  مستحکم‌تر کند و با توجه به این مهم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه تمام توان خود را  در جهت برگزاری این نمایشگاه به کار برده است

جهانگیری افزود: علیرغم چهارصد سال مناسبات دیپلماتیک بین ایران و هلند، ما به این نکته پی برده‌ایم که ایران و فرهنگ و تمدن ایرانی به درستی توسط مردم هلند در زمان معاصر شناخته نشده است، از این رو تصمیم گرفتیم تا ایران را در حد ممکن به مردم هلند معرفی کنیم و در نتیجه تعداد توریست‌های هلندی که ظرف چهارسال گذشته از ایران بازدید کرده‌اند افزایش قابل توجهی یافته است.

سفیر کشورمان در لاهه همچنین ابراز امیدواری کرد تا شاهد ابتکارات مشابه در آینده نزدیک باشیم و گفت: متاسفانه جهان هنوز از درگیری، تجاوز و خشونت رنج می‌برد و ما شاهد فقدان دوستی و صلح در برخی نقاط جهان هستیم. در این میان هیچکس نمی‌تواند نقش مهم روابط  و مبادلات فرهنگی را در ارتقاء دوستی، ثبات و صلح و رفع سوءتفاهم ها و دشمنی‌ها نادیده بگیرد.

جهانگیری در پایان سخنرانی خود از مردم هلند و کشورهای همسایه هلند دعوت کرد تا ظرف پنج ماه آینده از این نمایشگاه بازدید کنند.

براساس این گزارش، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در این موزه حدود ۲۰۰ اثر از مقاطع مختلف تاریخ ایران به نمایش در آمده تصریح کرد: این آثار نماینده ۲۰۰ هزار سال فرهنگ و تاریخ ایران است.

وی افزود: بدون شک ایران علاوه براینکه یکی از مراکز اصلی تمدن در غرب آسیا می باشد، تاریخ طولانی در کمک به غنای فرهنگ بشری دارد.

وی همچنین با اشاره به علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نمایشگاه آثار موزه درنتز در موزه ملی ایران، آن را فرصتی برای بازدیدگنندگان ایرانی دانست تا چشمه‌ای از میراث فرهنگی غنی هلند را مشاهده کنند.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری کشورمان برگزاری نمایشگاه متقابل در دو کشور را گام مهمی در افزایش مناسبات فرهنگی بین ایران و هلند ارزیابی کرد.

در این مراسم همچنین قطعاتی از موسیقی اصیل ایرانی همراه با آواز خوانی محمد معتمدی یکی از هنرمندان کشورمان به اجرا در امد که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

نمایشگاه آثار باستانی ایران که « ایران – مهد تمدن» نام دارد با همکاری مشترک موزه درنتز هلند و موزه ملی ایران برپا شده و در آن حدود ۲۰۰ اثر باستانی و جاودانه هنر و فرهنگ ایرانی به نمایش درآمده است

.
این موزه روز گذشته طی مراسم باشکوهی با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از محققین، اساتید دانشگاه و دوستداران میراث فرهنگی بازگشائی شد و قرار است به مدت پنج ماه میزبان علاقه‌مندان به فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی در کشور هلند باشد.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.