گردشگری منحصر به جاذبه‌های تاریخی نیست

به گزارش خبرنگار تاریخ ما، مهدی جمالی‌نژاد شامگاه یک ‌شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری کنفرانس بین‌المللی کیفیت خدمات در مهمان‌نوازی و گردشگری در اصفهان به دغدغه همه مسئولان مرتبط با حوزه گردشگری اشاره و اظهار داشت: شهرداری‌ همواره در راستای ارتقای صنعت گردشگری گام برداشته و نقش مهمی در ارتقای زیرساخت‌های بنیادین مانند کمک به ساخت هتل نقش داشته است و احیای هتل همای اصفهان فعالیت موثزی در این زمینه محسوب می‌شود.

تاسیس نخستین آبزی‌خانه منطقه در اصفهان

وی با بیان اینکه شهرداری در  حوزه حمل و نقل، جاذبه‌ها، فراهم ساختن امکانات رفاهی حوره گردشگری ورود پیدا می‌کند اما هیچ‌گاه قصد تصدی‌گری نداشته است، بیان داشت: حوزه گردشگری منحصر به جاذبه‌های تاریخی شهر اصفهان نیست بلکه می‌توان با ایجاد برخی جاذبه‌ها مانند آکواریوم ناژوان، باغ پرندگان و باغ گل‌ها به گردشگری شهر کمک کرد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: شهرداری اصفهان نیز در حوزه جاذبه‌های تأسیسی اقدامات خوبی انجام داده است و بر همین اساس تا پایان سال نخستین آبزی‌خانه منطقه و کشور در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

ضرورت برقراری تورهای منظم گردشگری

وی با اشاره به ضرورت برقراری تورهای منظم گردشگری به عنوان اصلی مهم در کنار ارتقای سخت‌افزاری و تقویت زیرساخت‌های گردشگری ادامه داد: اصفهان اکنون باید به سمت وسوی جذب گردشگران خارجی گام برارد چراکه حوزه توریسم داخلی اشباع شده است اما برای رسیدن به این آرمان نیازمند ارتقای کیفی خدمات و مهمان‌نوازی هستیم که برگزاری همایش پیش رو می‌تواند درتبیین رویکردهای عملیاتی بسیار تاثیرگذار باشد.

به گزارش مهر، نخستین کنفرانس بین‌المللی «کیفیت خدمات در مهمان‌نوازی و گردشگری (تجربه میراث ایرانی) ۲۶ و ۲۷ تیرماه جاری  در اصفهان برگزار می‌شود و  سخنرانان کلیدی از کشورهای کرواسی، اسپانیا، آمریکا، کره جنوبی، پرتغال و چین در این همایش حضور دارند.

بیش از ۷۵ چکیده از شهرهای مختلف ایران و کشورهای ترکیه، آذربایجان، مجارستان، اتریش، اسکاتلند، آلمان، تایوان، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، آمریکا، پرتغال، فرانسه و مالزی برای شرکت در این کنفرانس ارسال شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.