احیاء بافت فرسوده شهر اصفهان جانی دوباره گرفت

به گزارش تاریخ ما به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، روز گذشته شهروندان منطقه سه شهرداری اصفهان شاهد کلنگ‌زنی چند پروژه عمرانی در این منطقه بودند.

این پروژه‌ها شامل عملیات اجرایی ادامه خیابان فرشادی حدفاصل خیابان باغ گلدسته تا خیابان استانداری، پاركینگ زیرسطحی خیابان فرشادی با ظرفیت ۴۰۰ خودرو، كلنگ‌زنی احداث سالن كشتی در خیابان كمال و مجاورت زورخانه مولا علی (ع) و عملیات اجرایی خیابان كمر زرین حدفاصل خیابان كمال تا میدان امام علی (ع) بود.

شهردار اصفهان در این برنامه اظهار كرد: در حال كلنگ‌زنی پروژه‌های محله‌محور در محلات شهر اصفهان هستیم كه البته در مناطق یك و سه شهرداری به دلیل وجود معابر و ساختمان‌های تاریخی و به دلیل اینكه باید مسائل میراثی در آن رعایت شود، كار مشكل‌تر از سایر مناطق است.

مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینكه توسعه شهر اصفهان را در كنار حفظ میراث شهر می‌خواهیم، تصریح كرد: در مناطق تاریخی شهر اصفهان مانند مناطق یك و سه، توسعه شهر اصفهان با رعایت حفظ میراث فرهنگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم در کمتر از چهار ماه سالن كشتی این منطقه را به بهره‌برداری برسانیم، افزود: احداث این سالن می‌تواند در احیای این رشته ورزشی در سطح استان موثر باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خیابان كمرزرین حدفاصل خیابان كمال تا میدان امام علی (ع)، گفت: آزادسازی‌های این خیابان طی مدت اخیر انجام شده اما مشكلی كه در این منطقه وجود دارد این است كه این آزادسازی‌ها به دلیل بالا بودن قیمت زمین در منطقه سه به كندی پیش می‌رود.

وی در ادامه به پروژه آغاز عملیات اجرایی ادامه خیابان فرشادی و پاركینگ زیرسطحی آن در منطقه سه شهرداری، اشاره كرد و ادامه داد: ساخت این خیابان و پاركینگ آن اهمیت بسیار زیادی دارد چراكه به موازات خیابان آمادگاه بوده و تمركز بالای جمعیتی دارد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه ما پروژه‌هایی را آغاز می‌كنیم كه بتوانیم آنها را به سرعت تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم، اضافه کرد: احداث این پروژه‌ها می‌تواند ترافیك منطقه سه را تا حدودی بسیاری زیادی كاهش دهد.

وی افزود: امیدوارم شهروندان عزیزمان شیرینی بهره‌برداری از این سه پروژه و پروژه‌های دیگر منطقه و سایر مناطق شهرداری را تا پایان سال بچشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.