فاز اول پروژه گردشگری پل« شکسته» خرم‌آباد امسال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار تاریخ ما، یحیی عیدی بیرانوند شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های شهری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ساماندهی و استفاده گردشگری از پل شکسته خرم آباد آرزوی دیرینه مردم بوده است، اظهار داشت: پل شکسته یکی از میراث های گران بهای لرستان و کشور است.

وی با بیان اینکه این پل ثبت جهانی شده است، تصریح کرد: این پل سالها در کنار شهر بدون استفاده مانده و مورد بی مهری قرار گرفته بود.

شهردار خرم آباد با تاکید بر اینکه اگر این پل و فضای اطراف آن به خوبی معرفی شود توریست ها به سوی آن سرازیر خواهند شد، افزود: کار ساماندهی و بهره برداری گردشگری از این پل با حمایت ویژه استاندار و اعضای شورای شهر در دستور کار قرار گرفته است.

عیدی بیرانوند با اشاره به اینکه سایت این پروژه ۳۷ هکتار است، گفت: در فاز اول ۱۷ هکتار از این سایت از مالکان خریداری شده و کارهای عملیاتی آن در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه در فاز اول این پروژه ۸ پل تاریخی استان به شکل مینیاتوری در فضای اطراف پل شکسته ساخته می شود، تصریح کرد: همچنین در این سایت آبشار بیشه لرستان الگو سازی می شود.

وی با تاکید بر اینکه آب مورد نیاز طرح های این پروژه از طریق چشمه گلستان تامین می شود، افزود: فاز اول این پروژه امسال افتتاح می شود.

شهردار خرم آباد با اشاره به اینکه تا کنون برای این پروژه ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده است، اظهار داشت: فاز اول این پروژه ۷ تا ۸ میلیارد تومان هزینه دارد.

عیدی بیرانوند با بیان اینکه خریداری زمین های اطراف پل از مالکان آنها ۱۷ میلیارد تومان هزینه داشته که آن را شهرداری پرداخت کرده است، تصریح کرد: برای خرید زمین های مربوط به فاز دوم پروژه نیز با مالکان در حال رایزنی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه احداث یک خیابان ساحلی ۴۵ کیلومتر از محل پروژه به سمت فرودگاه نیز در برنامه های آینده شهری خرم آباد قرار دارد، افزود: در کنار این پروژه گردشگری یک شهربازی سرپوشیده نیز احداث می شود که برای این کار از ساختمان قدیمی ترمینال خرم آباد بهره می گیریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.