بناهای تاریخی با مشارکت مردم مرمت و بازسازی می‌شوند

به گزارش خبرنگار تاریخ ما، اسدالله درویش‌امیری پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اظهار داشت: صیانت از میراث فرهنگی و صادارت صنایع دستی از موضوعات مهم در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی از تلاش ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تحقق اهداف تعیین شده در سیاست‌های مقام معظم رهبری خبر داد و اضافه کرد: توسعه برنامه‌های آموزشی در بخش صنایع دستی را در دستور کار داریم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به وجود ۳۲ هزار اثر ثبتی در سطح کشور، افزود: نگهداری و حفاظت از آثار ثبت شده در این سازمان، بر عهده میراث فرهنگی است.

وی با اشاره به مرمت مكان‌های تاریخی با مالكیت دولت از اعتبارات دولتی و بودجه عمومی كشور، بیان کرد: برخی از اماکن نیز در اختیار مردم است که تلاش داریم با تلاش مردم مرمت و بازسازی شوند.

درویش امیری با اشاره به اینکه مرمت بناهای تاریخی که در اختیار مردم است با نظارت و طراحی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌شود، اضافه کرد: در حالی که محدودیت‌های اعتباری داریم ولی نباید دست روی دست بگذاریم و شاهد تخریب اماکن تاریخی باشیم.

وی از اجرای برنامه‌های مرمت، حفاظت و بهره‌برداری بناهای تاریخی با مشارکت مردم خبر داد و اظهار کرد: به منظور مرمت تک‌بناهای تاریخی در سطح کشور از طریق صندوق احیای بناهای تاریخی و فرهنگی حمایت لازم انجام خواهد شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یك‌میلیون اثر تاریخی در كشور داریم که اغلب آنها جزو نفایس و متعلق به دولت هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.