اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی شهریور ماه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، رضا قوانلو، عصر دوشنبه در جلسه توجیهی دستگاه های اجرایی در خصوص هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار کرد: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همزمان با سراسر کشور از ۲۰ خرداد شروع شده و اختتامیه آن هم در نیمه نخست شهریورماه برگزار می شود.

قوانلو افزود: با توجه به استقبال بی نظیر مردم استان در جشنواره هفتم (سال گذشته) پیش بینی می کنیم امسال هم با مساعدت همه دستگاه ها اتفاق چشمگیری رقم بخورد.

وی تصریح کرد: به بهانه کتابخوانی موجی از فرایند دین شناسی به خصوص در حوزه امام رضاشناسی شکل گرفته است.

قوانلو بیان کرد: نهاد کتابخانه ها به تنهایی نمی تواند به افزایش سرانه کتابخوانی و فرهنگ سازی در این حوزه بپردازد لذا نیازمند هم افزایی دستگاه ها با این نهاد فرهنگی هستیم.

۷ منبع برای جشنواره

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی گلستان با بیان این که اطلاع رسانی در خصوص جشنواره به شیوه های مختلف از جمله چاپ در قبوض شهری انجام می شود، گفت: در مراسم اختتامیه علاوه بر برگزیدگان از سه دستگاه برتر با بیشترین شرکت کننده هم تقدیر خواهد شد.

وی افزود: هفت منبع برای هشتمین جشنواره رضوی معرفی شده که در آن سن و ذائقه مخاطب هم در نظر گرفته شده است.

قوانلو بیان کرد: در سال گذشته رشد سه درصدی در حوزه شرکت کنندگان داشتیم که رتبه ششم و هفتم کشوری و ۴۰ رتبه برتر استانی و مشارکت ۴۶ درصدی بانوان را در این حوزه داشتیم.

مدیرکل کتابخانه های استان گلستان در خاتمه گفت: امسال با رویکرد صرفه جویی در مصرف کاغذ باعث شده ساز و کار جدید این جشنواره به صورت اینترنتی برگزار می شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.