وجود ۱۲ هزار معتاد در استان/پنج درصدمعتادان را زنان تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، سید ناصر رضایی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: بر اساس طرح شیوع شناسی، ضریب شیوع مواد مخدر در استان ۲ درصد است.

رضایی روند شیوع اعتیاد در استان را رو به کاهش عنوان کرد و بیان داشت: علیرغم اینکه باید کارهای بیشتری در حوزه کنترل و کاهش اعتیاد در استان انجام دهیم، تاکنون اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در استان رقم خورده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: تاکنون در بخش آگاه سازی و اطلاع رسانی نسبت به آسیب های مواد مخدر خروجی های خوبی داشته اسم و تزریق مواد مخدر به عنوان یکی از خطرناک ترین موارد مصرف در استان به زیر دو درصد رسیده است.

رضایی مصرف و اعتیاد به تریاک با ۵۵ درصد را به عنوان شایع ترین به نسبت سایر مواد مخدر در استان دانست و گفت: هروئین، ماری جوانا و شیشه در ردیف های بعدی این مواد پر آسیب قرار دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به حوزه توانمند سازی جامعه هدف اشاره کرد و ابراز داشت: طی سال ۹۶ بیش از ۳۵ نفر اشتغالزایی پایدار برای بهبود یافتگان محقق شد و این درحالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ شغل پایدار برای بهبود یافتگان ایجاد شده است.

رضایی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر،  تصریح کرد: پنجم تیرماه سالروز مبارزه با مواد مخدر است و با توجه به اینکه بحث مواد مخدر موضوعی جهانی است و کشور ما در حوزه مقابله و پیشگیری فعالیت دارد، اقداماتی در سطح استانی نیز اجرایی می شود.

رضایی خاطرنشان کرد: ۶۸ عنوان برنامه با محوریت پوشش تمامی شهرستان ها در مدت زمانی ۲۰ روزه برگزار خواهد شد.

رضایی بیان کرد: در حوزه های مختلف برنامه هایی برای هفته مبارزه با مواد مخدر پیش بینی شده است.

رضایی با اشاره به نقش رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: نقش رسانه ها در مقابله با آسیب های اجتماعی محسوس است و پرداختن بیش از پیش به مسائل این حوزه به مدیریت و کاهش آسیب ها کمک می کند.

وی ابراز داشت: رسانه با توجه به جایگاه و اثر گذاری، در آگاه سازی و حساس سازی نقش موثری دارد.

رضایی بیان کرد: همچنین مردمی کردن مقابله با آسیب های اجتماعی از هدفگذاری های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.