افتتاح اردوهای دانش آموزی کمیته امداد در رودسر

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان بعدازظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره اردوهای دانش آموزی کشوری کمیته امداد که در اردوگاه شهید مطهری بخش چابکسر شهرستان رودسر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست های کمیته امداد ترویج و اشاعه فرهنگ دین اسلامی به خانواده های تحت حمایت است.

علیرضا محمدی افزود: هنجارسازی رفتارهای اجتماعی با بهره گیری از ارزش های دینی و انقلابی و همچنین ظرفیت حوزه علمیه و موسسات فرهنگی از دیگر سیاست های این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های کمیته امداد در برنامه پنج ساله ششم خود ارائه خدمات آموزشی و تربیتی بر مبنای آموزه های دینی به ۶۰ درصد مددجویان خود اعم دانش آموزان، دانشجویان، زنان سرپرست خانوار و زوج های جوان است.

وی همچنین به تأمین محتوای آموزشی و فرهنگی براساس آموزه های دینی و انقلابی نیز اشاره کرد و یادآور شد: این برنامه ها در قالب بسته های هنری و جذاب برای رشد ایمانی و بصیرت افزایی اجرا می شود.

محمدی با اشاره به اردوهای دانش آموزی کمیته امداد، افزود: این اردوهای در دو قالب فرهنگی و تربیتی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در اردوهای امسال ۱۵ هزار دانش آموز از 22 استان کشور حضور دارند، گفت: این اردوها در ۱۷ دوره در راستای اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت برگزار می شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان هدف از برگزاری این اردوها را غنی سازی و ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان، ایجاد شور و نشاط دینی، تعمیق باورهای دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی، ایجاد روحیه زندگی گروهی و  روحیه تعاون در بین دانش آموزان، استعداد یابی و آسیب شناسی دانش آموزان اعلام کرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.