نتایج بررسی وضعیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان قزوین به معاون رئیس‌جمهوری ارسال شد

به‌گزارش «تاریخ ما» به نقل از میراث‌آریابه نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، حسین تاجیک معاون حقوقی، مجلس و استان های این سازمان امروز سه شنبه 29 خرداد در نامه ای به علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گزارش نتایج بررسی وضعیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان قزوین را اعلام کرد.

کارشناسان اداره کل امور استان های سازمان میراث فرهنگی، پیروی تأکیدات معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص رسیدگی به وضعیت اقامتگاه های بومگردی، با سفر به استان قزوین از نزدیک وضعیت این اقامتگاه ها را بررسی کردند.

کارشناسان این اداره کل، به صورت میدانی و در گفت و گو با مدیران و سرمایه گذاران واحدهای اقامتی بومگردی در استان قزوین به بررسی وضعیت این اقامتگاه ها از جمله نحو جذب گردشگران خارجی، تأمین منابع مالی، اخذ تسهیلات و … پرداختند.

در این بازدیدها مشکلات و مسائل اقامتگاه های بومگردی استان قزوین از سوی کارشناسان اداره کل استان های سازمان میراث فرهنگی احصا شد.

عدم پذیرش اسناد عادی روستایی به منظور وثیقه وام دریافتی از سوی بانک های عامل، عدم امکان استفاده از مسترکارت توسط گردشگران خارجی و مشکلات مربوط به حمل پول نقد توسط آن ها، وجود ایرادات و مشکلاتی در ارزیابی املاک روستایی توسط بانک های عامل و … از مهمترین مشکلاتی اقامتگاه های بومگردی استان قزوین بود که در بازدید های میدانی کارشناسان اداره کل استان های سازمان میراث فرهنگی احصا شده است.

در همین خصوص نیز پیشنهاداتی برای مشکلات ذکر شده و مسائل مرتبط با اقامتگاه های بومگردی این استان ارائه شده است.

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به اهمیت اقامتگاه های بومگردی و نقش آن ها در توسعه و رونق صنعت گردشگری دستور بررسی میدانی و رسیدگی به مشکلات این مراکز را صادر کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.